חיים פרלמן
חיים פרלמןפלאש 90

שופט בית משפט השלום בפ"ת, נחום שטרנליכט דחה הבוקר (שלישי) את בקשת השב"כ להאריך את איסור יצירת הקשר של חיים פרלמן עם חבריו שנחקרו בפרשה, כך מדווח אתר "חננו".

פרלמן היה עצור בידי השב"כ כחודש ימים בחשד כי תקף פלסטינים. השופט ציין בהחלטתו כי מעת שחרורו של פרלמן כמעט ולא בוצעו פעולות חקירה וגם המעט שנעשה לא הניב תוצאות.

בנוסף קבע השופט כי במידה והייתה הבקשה חשובה לשב"כ הם היו מגישים אותה בזמן ולא יממה לאחר שפג תוקפו של איסור המפגש.

במהלך הדיון טענו נציגי השב"כ כי פרלמן נפגש עם חבריו במוצאי שבת ולטענתם הצו הסתיים רק בחצות. השופט לא התרשם מטענה זו ודחה כאמור את הבקשה.

בתגובה ניגשו אל פרלמן נציגי המשטרה והגישו לו ולאשתו הזמנה לחקירה למחר,ערב חג, בטענה שהפר את איסור יצירת הקשר עם חבריו. למרות בקשתו של פרלמן סירבו נציגי המשטרה לדחות את החקירה לאחר החג.

בתחילת הדיון דרש עו"ד קידר המייצג את פרלמן מטעם עמותת "חננו" לחקור האם משתמשים כנגד פרלמן בהאזנות סתר מאחר שביום שישי פנתה המשטרה לעו"ד קידר ומסרה לו כי הם יודעים שפרלמן מתעתד לפגוש את חבריו במוצאי שבת. הם ביקשו כי פרלמן "יתאפק" עד יום ראשון. אך עו"ד קידר ענה להם כי אם הם מעוניינים שיגשו במוצאי שבת לבית המשפט. הם כאמור לא עשו זאת.

חיים פרלמן מסר בתגובה כי "השופט שטרנליכט נהג בהגינות וקרא את החומר הסודי של נציגי השב"כ אך לא נבהל וקבע שאין מקום לקבל את בקשת השב"כ. אנשי השב"כ יצאו שוב מגוחכים וההזמנה לחקירה שקיבלתי רק מחזקת את העניין".

עו"ד קידר אמר לאחר הדיון כי "בית המשפט לא חושש להמשיך ולהעביר ביקורת נוקבת על התנהלות החקירה בפרשת פרלמן ואנו שמחים שהוא דחה את הבקשה שכל עניינה לנתק את פרלמן מחבריו הטובים ללא עילה מוצדקת.אנו מקווים שהשב"כ והמשטרה יחליטו סוף סוף לסגור את התיק ולסיים את הפרשה האומללה הזו".