ברק ונתניהו. ארכיון
ברק ונתניהו. ארכיוןפלאש 90

שר הביטחון אהוד ברק תקף את דברי שר החוץ בעצרת האו"ם, "דברי השר אביגדור ליברמן אינם משקפים את עמדת ממשלת ישראל ולבטח לא את עמדת מפלגת העבודה".

"מפלגת העבודה מאמינה שחיוני להמשיך בשיחות ולפרוץ דרך במו"מ כדי להשיג הסדר שלום עם הפלסטינים ולא לשחק לידי יריבי ישראל", הוסיף ברק.

ח"כ אורית זוארץ (קדימה), חברת וועדת חוץ וביטחון, אמרה בתגובה לדברים, כי "דברי ליברמן והתגובה הרפה של מפלגת העבודה מוכיחים שהשותפים הטבעיים בקואליציה של נתניהו הם המחסום לשלום".

לדבריה, "ליברמן בהתבטאותו חסרת האחריות פוגע פעם נוספת בתהליך וחושף את האמת שבבסיס השותפות הקואליציונית. מפלגת העבודה מצידה מפגינה צביעות שלטונית וחוסר עמוד שדרה כשהיא מוותרת על חובתה לעמוד מאחורי העמדה האידיאולוגית בהתאם לצו הבוחר".

ח"כ יואל חסון (קדימה), יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, אומר בעכקבות דברי שר החוץ באו"ם, כי "רה"מ א' נתניהו מדבר על הסכם קבע ושתי מדינות, רה"מ ב' ליברמן מדבר על הסכם ביניים וחילופי אוכלוסיות, רה"מ ג' ישי לא מאמין בהסכם".

לדבריו, "ממשלת נתניהו מדברת בכמה קולות, ונדמה שרה"מ נתניהו מייצג רק את עמדתו שלו. הדבר מלמד על חולשתו של נתניהו שאינו מסוגל לקדם את עמדתו בקרב שריו ושותפיו הקואליציוניים. זוהי ממשלה בלי ראש, בלי מנהיג, בלי דרך ובלי כיוון".

ח"כ מגלי והבה (קדימה) תוקף את ראש הממשלה נתניהו בעקבות נאום ליברמן באו"ם, "התגובה הרפויה של נתניהו על נאום ליברמן באו"ם הינה עדות נוספת לכך שנתניהו מעדיף שלום קואליציוני על שלום אזורי".

"ראש הממשלה שב ומוכיח כי הישרדות ממשלתו היא בעבורו הערך העליון, הבעיה היא שהממשלה אולי תשרוד, אך בינתיים מצבה של המדינה ומעמדה הבינלאומי הולך ומתדרדר", הוסיף והבה.

ח"כ רוברט טיבייב (קדימה), אומר בעקבות דברי שר החוץ בעצרת האו"ם, כי "בעוד ליברמן ונתניהו רבים ביניהם על כיוון הנסיעה של הממשלה ונאבקים על ההגה, מדינת ישראל מתדרדרת לתהום".

לדבריו, "ראש הממשלה נתניהו לא יכול להסתפק בהודעה לקונית על כך שהנאום לא תואם עימו וחייב להבהיר לליברמן ויחד איתו לאזרחי מדינת ישראל כולם מי באמת מנהל את ממשלת ישראל ומה באמת המדיניות שלה, שלום כפי שאומר נתניהו או קיפאון ארוך שנים כפי שמצהיר ליברמן".