הקפות שניות- שכונת מגורשי חומש שאנור
הקפות שניות- שכונת מגורשי חומש שאנורחומש תחילה

חמש שנים וחודשיים לגירוש מגוש קטיף ומארבעת ישובי צפון השומרון, נחגג חג שמחת תורה בחומש. פעילי חומש תחילה קיימו בישוב חומש את שמחת תורה, בתפילות בסעודות חג ובהקפות עם ספר תורה. 



אל פעילי "חומש תחילה" ותלמידי הישיבה הפועלת במקום זה למעלה משנתיים הצטרפו אורחים נוספים ממרכז הארץ. 



כוחות משטרה ומג"ב שעלו לחומש לפני כניסת החג לא הצליחו למצוא את האזרחים, שהסתתרו מבעוד מועד. הכוחות ירדו סמוך לכניסת החג.



"זו היתה הרגשה מרוממת" - סיפר אחד האורחים מיד בסיום החג - "היתה באויר שמחת חג גדולה והתרגשות על הזכות לקיים הקפות וריקודים דווקא במקום שאירע בו גירוש נפשע וקשה. שמחת התורה במקום כמו חומש נותנת כוחות ועצמה לשנה הקרובה".



בסיום החג התקיימו הקפות שניות ברוב עם בשכונת מגורשי חומש-שאנור בישוב שבי שומרון, בה מתגוררים משפחות מגורשים מחומש ומשא-נור - אל מול ההר החרב. ילדי משפחות המגורשים רקדו וספרי תורה קטנים בידיהם.



"קיום שמחת תורה בחומש הוא הדבר הסמלי ביותר" - אמרו הערב בארגון 'חומש תחילה' - "אלו שבאו והרסו את שא-נור וחומש רצו דבר אחד מרכזי: לרסק את הציונות הדתית ואת כוח התורה והארץ המשולבים יחדיו בידי העם ומסמלים אותה. התיקון לפשע הגירוש התחיל בעליות האלפים ומתקדם יום יום ע"י תלמידי הישיבה הגבוהה בחומש, הלומדים במקום למרות הפינויים הרבים ומובילים יום יום את תיקום איוולת הגירוש והחזרה המלאה לישובים שנעקרו".

עוד אמרו בארגון "תמיכת השרים והח"כים ההולכת וגוברת  נובעת ושואבת את כוחה מתוך לימוד התורה היומיומי והעקשני בחומש - אין כמו ריקודי התחלת סדר התורה מחדש ושמחת תורה דווקא בחומש כדי לסמל את התיקון והחזרה. אנו סמוכים ובטוחים כי בעזרת ה' בחורף הבא עלינו לטובה גם המערכת הפוליטית, שכבר מודה בצורה גורפת בכך שהגירוש היה טעות קשה,  תתקן את אותה טעות ותקים מחדש בצורה רשמית ומלאה את הישובים שנעקרו, תחילה את חומש, שא-נור, גנים וכדים בצפון השומרון ולאחר מכן בע"ה גם את ישובי גוש קטיף".

עידו זולדן הי"ד (בחולצה הכחולה) בהושענא רבא בחומש, סטודיו מרקם