שר ישראלי באתר בניית העיר הפלסטיניתיוני קמפינסקי

השר להגנת הסביבה סייר בעיר הפלסטינית רוואבי ההולכת ונבנית בצפון-מערב בנימין, וטען כי הנזקים הנגרמים לסביבה בלתי הפיכים, ועל כן יש להקפיא את הבניה במקום.

השר הבהיר כי אם לא יינתנו בתוך מספר שבועות התייחסויות מספקות לדרישות אנשי המקצוע של משרדו בנושא זיהום האוויר ומקורות המים, הוא יפעל מול משרד הביטחון כדי להקפיא את העבודות במקום.

לדברי השר ארדן, "לזיהום אין גבולות", ועל כן יאלץ לפעול בנושא זה למרות היותה של העיר בשטח A, על מנת לוודא שנעשים כל הצעדים להגנה על הסביבה.

כזכור, העיר רואבי הנבנית בהסכמה ישראלית בסמיכות רבה מאוד לישובים עטרת ונווה צוף ניבנית בהליך מואץ ובמשמרות 24 שעות ביממה שבעה ימים בשבוע, גם ביום שישי, היום המקודש למוסלמים. להערכת תושבי הסביבה היהודים האצת הבנייה נעשית כדי למנוע את האפשרות העתידית להורות על הפסקתה.



העיר האמורה לאכלס בתוכה את העשירונים העליונים בחברה הפלשתינית מתהדרת בבנייה מודרנית אך שוב ושוב מתריעים ראשי המועצות היהודיים שסביבה שעד כה לא הוצגו פרטי תכניות איכות הסביבה של העיר ושפכיה צפויים לזהם את הנחלים שבאזור. כל זאת לבד מהסיכון הביטחוני הטורד מאוד את שלוותם של תושבי הישוב עטרת שמרחק אווירי של מאות מטרים בלבד עשוי להיות מקור לפיגועי ירי קטלניים. כזכור השר כחלון שביקר במקום תימצת את תחושותיו לנוכח האיום הביטחוני שבמקום במילים 'ו'אי איזה פחד!'.



עובדה נוספת הטורדת את שלוותם של ראשי הישובים באזור היא מיקומה של העיר, מיקום שככל הנראה יהיה קשה מאוד לשנות כעת לאחר שהושקעו בה מאות מיליוני דולרים. מיקום זה מפלג את ישובי חבל בנימין ומשאיר את אזור ישובי עטרת ונווה צוף מנותקים ממערב חבל בנימין ומכביש האורך, כביש שישים. מציאות זו, חוששים בישובים תהווה בסיס לבידודם והפיכתם למובלעות תחת איום של ממש.