ריבלין ואורחו
ריבלין ואורחויצחק הררי, הכנסת

"הדרישה להמשיך הקפאת הבניה בהתנחלויות איננה נחוצה לקיומו של מו"מ ומעידה על חוסר כנותם של הפלסטינים. הסכמה שלא לבנות משמעותה התחלה של חזרה לגבולות 67'. כשהצד השני בא בדרישה מקדמית כזו, עוד לפני השיחות, הוא למעשה קובע מראש את תוצאות המשא ומתן. לכך איננו יכולים בשום פנים להסכים. הסכם השלום עם מצרים זכה בשעתו לתמיכה רחבה, משום שסאדאת הגיע אליו עם נכונות אמיתית וללא תנאים מוקדמים, בשונה מהנסיבות במו"מ הנוכחי", כך אומר היום יושב-ראש הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין, בפגישתו עם יו"ר הפרלמנט של ניו זילנד, ד"ר לוקווד סמית', שהגיע עם פמלייתו לביקור רשמי בכנסת.

סמית' התקבל בטקס רשמי, נועד עם יו"ר הכנסת בלשכתו ובצהריים ארח אותו יו"ר הכנסת לארוחת צהריים במלון "המלך דוד".

יו"ר הכנסת אמר עוד לעמיתו בנושא המדיני, כי רוב ככל הציבור בישראל תומך בכינון שלום, אבל הוא מבקש להשתכנע בכנות הצד השני ובביטחון שהסכם עתידי יביא לו. "אין קיצורי דרך כדי להגיע להסכם. ברק הציע לערפאת יותר ממה שמוצע לאבו מאזן היום, ונדחה. עלינו לקחת בחשבון בכל הסכם את עתיד הדורות הבאים, כדי שלא נתעורר בבוקר עם סיוט במקום עם הסכם שלום. נועדנו לחיות כאן יחד, אבל למרות שאבו מאזן שינה כיוון, נראה שהוא איננו  יכול לספק את הסחורה", אמר ריבלין.

לדבריו, אחד המפתחות לסיומו של הסכסוך חייב להיות חיסולים של מחנות הפליטים. "ההנהגה הפלסטינית מקיימת את המחנות הללו כבר ששים ושתיים שנה ככלי פוליטי, ומבטיחה למתגוררים בהם לשוב ביום מן הימים לירושלים, לתל אביב ולחיפה. זה לא יקרה ולא יכול לקרות. בסופו של יום חייב להימצא הפתרון לחיים משותפים, כי נועדנו לחיות איתם יחד בארץ הזו, אבל שתי מדינות הוא מתכון לפיצוץ", הוסיף.