הרב רפי פוירשטיין, מרבני צהר, אומר לערוץ 7, כי הסערה שהתעוררה סביב דבריו של המדען שפוטר ממשרד החינוך בין השאר בשל דבריו כנגד האבולוציה, הייתה סערה מיותרת.

לדבריו אין סתירה בין היהדות לאבולוציה, "אני תלמיד של הרב קוק, שהתייחס לתורת האבולוציה שכבשה אז את העולם, הרב קוק טוען באורות הקודש שהרעיון העמוק באבולוציה שמדבר על כך שהעולם מתפתח כל הזמן וכל מין מתקדם באמצעות כל מיני מוטציות והופך לטוב יותר, מתאים לתפיסה האופטימית של היהדות שהעולם נהיה כל הזמן טוב יותר ושיש התפתחות".

הרב פויירשטיין טוען, כי אפשר ליישב גם את הסתירה בין תאור הבריאה כפי שאנחנו מאמינים בה, לבין תאור התפתחות העולם באמצעות האבולוציה, "הרב קוק באיגרותיו, כותב שהתורה היא לא ספר פיסיקה או מדע ולכן אין סתירה, גם הפרשנים השונים אומרים שלא ברור מה באמת נברא ואיך, מה זה ביום הראשון ומה זה ביום השני, אלה דברים עמוקים מאוד, התורה לא מספקת נתונים מדעיים איך הייתה הבריאה ובאמצעות איזה חוק טבע היא נוצרה, לכן אין סתירה מהותית בין תאוריית הבריאה לאבולוציה. לשיטתם של אותם מדענים שדוגלים באבולוציה, הרי אלה חוקי טבע, ומי שהמציא את הטבע זה בכל מקרה הקב"ה כמו שהוא המציא את כוח הגרביטציה, לכן אין סתירה".

לטענתו העובדה שאותם מדענים טוענים שהעולם קיים מיליוני שנים ושהאדם הוא התפתחות של קוף איננה בהכרח כפירה, "התורה היא לא ספר מדע, אנחנו לא באמת יודעים איך האדם נברא, הקב"ה לקח עפר, אף אחד לא מבין בזה אולי זה היה אותו עפר של הקוף. גם בנוגע לשנות קיום העולם, היה חכם אחד בשם רבי שם טוב גפן, שהרב קוק נתן הסכמה לספריו שטען שמניין השנים שהתורה מדברת עליו מתייחס רק לזמן שבו היה אדם, רק מהרגע שבו האדם התחיל עם תודעה של זמן, לכן המניין של התורה מתייחס לבריאת האדם, אבל טרם בריאת האדם לא היה מושג של זמן, כך שהמסורת שלנו שהעולם קיים אלפי ולא מיליוני שנה מתייחסת רק החל מהרגע שבו היה אדם, חשוב כל הזמן להדגיש, שהתנ"ך הוא לא ספר מדע אלא ספר אמונה וזו הבחנה משמעותית מאוד שהרב קוק עומד עליה רבות".

צילום הרב: דב ירדן, הסוכנות היהודית