אפלייה. צביקי בר חי
אפלייה. צביקי בר חי

חברי כנסת ואישי ציבור מברכים על חיסול המחבלים שרצחו ארבעה יהודים בהר חברון לפני כחודש. 

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ברך על חיסול המחבלים שרצחו ארבעה מתושב בית חגי ואמר כי החיסול הוא "עשיית הצדק עם הטרוריסטים שרצחו את טלי ויצחק איימס, אבישי שינדלר וכוכבה אבן חיים, והותירו ביישוב בית חגי שבעה ילדים יתומים".

"מדינת ישראל תמשיך לרדוף את הטרוריסטים בכל עת ובכל מקום", הוסיף ראש הממשלה.

שר הביטחון, אהוד ברק, מברך את צה"ל ואת שירות הביטחון על הפעולה המוצלחת והנחושה שנערכה הלילה והבוקר בחברון, במהלכה חוסלו שני המחבלים שהיו מעורבים ברצח ארבעת תושבי בית חגי.

"הפעילות בחברון היא תשובה מהירה לרצח ארבעת הישראלים באוגוסט השנה סמוך לקריית ארבע. צה"ל ושירות הביטחון ימשיכו לפעול בכל מקום, ללא פשרות ובנחישות נגד ארגוני הטרור, כדי להבטיח את המשך השקט הביטחוני ביהודה ושומרון", אמר השר.

ח"כ ד"ר מיכאל בן ארי מברך על החיסול אך מבהיר, "ראוי שהדרג המדיני ייתן הוראות לחסל גם את מי שמתכוון לרצוח יהודים ולא רק את מי שבצע את זממו. המוסר היהודי מחייב: הבא להורגך השכם להרגו".
 
ראש מועצת הר חברון, צביקי בר חי, אמר כי "פעולה זו שוב מוכיחה כי רק חופש פעולה מלא לצה"ל בכל השטח יבטיח ביטחון אזרחי ישראל באשר הם".
 

ראש מועצת קרית ארבע-חברון, מלאכי לוינגר, אמר כי "צה"ל סגר חשבון עם הרוצחים המתועבים שפגעו ללא הבחנה באזרחים חפים מפשע שכל חטאם  היה ביהדותם".

"אנו מברכים את כוחות הביטחון וצה"ל על פעילותם הנחושה למיגור הטרור ומקווים כי תימשך הפעילות ההתקפית בעומק השטח בכדי להבטיח את ביטחונם ושלומם של המתיישבים ושל המבקרים הרבים הבאים להתארח בקרית ארבע-חברון וביישובי הסביבה".

 
ארגון נפגעי הטרור "אלמגור" מדגיש כי "חיסולם יימנע פגיעה בעוד ישראלים". סא"ל במיל. מאיר אינדור ראש  "אלמגור" אומר כי "בצד הברכה יש לזכור ששוב מדובר במחבלים משוחררים, אילו היו מוצאים את הדרך לא לשחררם מהכלא בעבר ,הם לא היו מצליחים החודש לרצוח ארבעה ישראלים".

אינדור מוסיף, "יותר ויותר מתברר שרוב הרוצחים הם אסירים משוחררים ולכן החמאס רוצה כל כך בשחרורם, כדי למלא את השורות לביצוע פגועים קשים, בבעלי ניסיון ומוטיבציה ואת זאת אנו צריכים למנוע בכל מחיר".

נזכיר כי כוח צה"ל חיסל הבוקר בחברון שני מחבלים מבוקשים. אחד המחבלים אחראי לתכנון וביצוע פיגוע הרצח בבית חגי וכן לרצח השוטר - שוקי סופר