הח"כים בעיר דוד נרגמו באבנים

רכבם של חברי הוועדה לביקורת המדינה של הכנסת וביניהם יו"ר הועדה יואל חסון, יריב לוין, אריה אלדד וח"כים נוספים הותקף באבנים בצומת השלושה בעיר דוד בירושלים.

המשטרה חילצה בקושי רב את הח"כים. מיידי האבנים טרם נעצרו.

יו"ר הועדה לביקורת המדינה, יואל חסון שהרכב בו נסע נרגם באבנים בסילוואן אומר כי "הוועדה ערכה סיור מקצועי ועמוק בנושא הבניה הבלתי-חוקית בשכונה. התופעה בה יידוי אבנים על כלי רכב הופכת לשגרה, היא חמורה ומבישה".

"התעוזה של המתפרעים, לתקוף גם שיירה של חברי כנסת מאובטחת, צריכה לעורר את כולנו למה שקורה בבירת ישראל. המשטרה והשר לביטחון הפנים חייבים לשים מיידית קץ לתופעה המבישה הזו. כשם שהמדינה לא הייתה משלימה עם ידויי אבנים בשדרות אבן גבירול בתל אביב או ברחוב העצמאות בחיפה – כך אסור להשלים עם תופעה שכזאת בירושלים", הוסיף ח"כ חסון.

חבר העדה לביקורת המדינה, ח"כ אריה אלדד (האיחוד הלאומי) אמר כי "זה סימן חמור לויתור על ריבונות ואי אכיפת חוק נגד הפורעים הערבים".

"מי שהביא למצב שחכ"ים צריכים רכב משוריין במזרח ירושלים עלול באזלת ידו וברפיסותו לגרום לכך שנזדקק למשוריינים גם בדרך לכנסת ובכביש הראשי לירושלים", אומר ח"כ אלדד.

ח"כ יריב לוין (הליכוד) שיזם את דיון הוועדה בעיר דוד אמר ''האבנים שנזרקו על הח"כים ניפצו פעם נוספת את האשלייה של ערביי השכונה לדו-קיום".

ח"כ לוין הוסיף "אני קורא לשר לבטחון פנים להנחות את המשטרה ואת גורמי אכיפת החוק לפעול כבר הלילה למעצרם המיידי של כל מי שנטל חלק באירועים האלימים המתרחשים בשכונה, ולהתחיל מייד בהריסת מאות המבנים הבלתי חוקיים שהקימו הערבים במקום''. לוין הגיש בקשה דחופה לועדה לביקורת המדינה לקיום דיון דחוף בסוגיית הבטחון האישי בירושלים.

השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ' התייחס היום בעיר דוד להפרות הסדר בתקופה האחרונה במזרח ירושלים, "אנחנו נפסיק את ידויי האבנים בכוחות גלויים וגם בסמויים ונחזיר את השקט. אני קורא ליהודים ולערבים להימנע מעימותים. זה לא מוסיף לביטחון של תושבי ירושלים".

ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) אמר כי "ליברמן צריך לשקול להחליף את אהרונוביץ' בשר אחר שיחזיר את הכבוד והביטחון".

"אהרונוביץ' הוא בחור טוב מתאים להיות השר לענייני גמלאים לא לטפל בביטחון תושבי ישראל", הוסיף ח"כ בן ארי.

מנכ"ל הפורום המשפטי, נחי אייל קורא לממשלה ולמשטרה להביא כוחות מיוחדים לכפר סילוואן ולהתיחס לכפר כמו שמתיחסים לפשיעה בלוד.



בעקבות האבנים שהושלכו היום על חברי הכנסת בכפר, אמר אייל כי "אסור לקבל מצב שבו עברינים יסכנו חיים של תושבים ואזרחים ללא פעולה יעילה וממשית של כוחות הביטחון. זו פגיעה בחופש התנועה ובזכויות היסוד של כל אזרח בישראל. אסור שבבירת ישראל יחגגו עברינים ויסיתו ילדים לפגוע, לפצוע ולסכן חיי אזרחים".

הבוקר פורסם בערוץ 7 תיעוד מיוחד של מצלמות האבטחה במזרח ירושלים בהן נצפו צעירים מיידים אבנים על כלי רכב יהודים. בלוק ענק נזרק על אחת המכוניות.

השבוע דווח על ניסיון לינץ' במנכ"ל עמותת עיר דוד, דוד בארי (דוידל'ה) בכפר השילוח על ידי ילדים ערבים שידו אבנים לעבר מכוניתו והתקרבו אליו.

"ביום שישי האחרון ארבו לדוידל'ה רעולי פנים והטיחו בו מטר של אבנים, למרות הסכנה לנפשו הוא לא השתמש בנשק ונאלץ לפגוע בזורקי האבנים על מנת להימלט מהמקום, היום ברור לנו יותר מכול שמדובר במארב מתוזמן ומצולם שמי שעומד מאחוריו הם גופים אנטי-ציונים שכל הנראה הזמינו את הלינץ' מהזרוע המבצעת שלהם בשטח", סיפר בראיון לערוץ 7 דובר עמותת "אלעד", אודי רגוניס.

"יש לציין", אומר רגוניס, "כי בשנים האחרונות דודל'ה עשה הכול כדי לייצר שכנות טובה בין היהודים לערבים, לצערי יש אנשים שיש להם רצון שהשטח יבער, אנחנו מקווים שלתופעה הזאת מישהו יעשה סוף".