עונת המסיק מספקת מידי שנה לתקשורת הישראלית עשרות סיפורים לוהטים בהם מעורבים יהודים, ערבים וארגוני שמאל, אדמה טרשית ועצי זית מכסיפים. כתוצאה מכך, חדל המסיק מזמן מלהיות פעולה חקלאית תמימה של עובדי אדמה, והפך לסמל מרכזי המשמש לא מעט אנשים ככלי תקשורתי רב עוצמה לקידום עמדותיהם הפוליטיות. 

בעקבות סדרה של עימותים בין יהודים לערבים ביהודה ושומרון שסוקרו באופן חד-צדדי, החליט ועד מתיישבי שומרון להרים את הכפפה, ולהקים באתר האינטרנט שלו מרכז ארכיוני המאגד בתוכו מקרים מתועדים של אלימות פלסטינית ושל פרובוקציות של ארגוני שמאל בעונת המסיק.

באתר, הנושא את הכותרת "יחד עוברים את עונת המסית", ניתן למצוא תמונות המתעדות אלימות פלסטינית, תלונות שהגישו חקלאים יהודים למשטרה אך לא נענו, כתבות עיתונאיות העוסקות בנושא, ואף דו"ח מיוחד שהוציאה אורית סטרוק מארגון זכויות האדם ביש"ע, המתעד את חוסר האכיפה השוויונית בין יהודים לערבים בעונת המסיק. 

בכדי לאגור כמות אפקטיבית של מידע, קורא האתר לחקלאים יהודים הנתקלים באלימות המופעלת כלפיהם בידי פלסטינים או ארגוני שמאל, להעביר את המקרה בצירוף תמונות וסרטונים, ולפרסם אותו באתר. בנוסף, יכולים בעלי כרמי זיתים יהודים המחפשים ידיים עובדות, לפרסם את הדרישה לעובדים באתר, ללא תשלום.