עצי הזית שהושחתו
עצי הזית שהושחתושבתי בנדט

ההתנכלויות, הואנדליזם והתקיפות של ערבים ופעילי שמאל קיצוני כנגד החקלאות היהודית בתקופת המסיק נמשכות.

יומיים לאחר שערבים הציתו שדה תלתן של תושב חוות גלעד וגרמו לדליקה ענקית שכמעט הגיעה אל בתי הישוב, נמסקו והושחתו היום לפנות בוקר ע"י ערבים למעלה מ-50 עצי זית של תושב רחלים, ארז בן סעדון.

מדובר בכרם זיתים באזור שילה. הערבים מסקו למעלה מ-50 זיתים ולאחר מכן השחיתו אותם, כרתו ענפים ופגעו בגזעי עצים רבים. בעלי כרם הזיתים יגישו תלונה במשטרה.

בעלי המטע, ארז בן סעדון, סיפר: "הגענו הבוקר למסוק את הזיתים. גילינו למעלה מ-50 עצים מסוקים בברוטאליות. לא נשארו זיתים על העצים, ועל הרצפה נשארו שקי זיתים מבד עם כיתוב בערבית וזיתים פזורים בכל השטח. הערבים שגנבו את הזיתים לא הסתפקו בזה, אלא שברו ענפים, משכו אותם בברוטאליות והשחיתו עצים רבים. אנחנו לא יודעים מה לעשות כעת, מדובר בנזק של עשרות אלפי שקלים ובפגיעה קשה במטע. זו לא הפעם הראשונה, גם בשבת שעברה ערבים מסקו לי וגנבו זיתים מארבעים עצים באותו אזור. לפני כמה שנים הטמינו לי שלושה מטענים בכרם הענבים שלנו בהר ברכה ובנס לא נפגענו. "עקירת עצים, גניבות וזריקת אבנים על חקלאים הם כבר לא מחזה נדיר, לצערי. כל שנה בעונת המסיק אנו סובלים מהתקפות ומגניבות הן מצד ערבים והן מצד אנרכיסטים ופעילי שמאל מכל העולם. לא יתכן שליד הבית שלי ברחלים ערבים מוסקים זיתים בשקט ללא שום הפרעה ועוד תוקפים אותנו בתקשורת כאילו שאנחנו מתנכלים אליהם, בעוד שהתקפות וגניבות מכוונות מצד הערבים לחקלאות היהודית שלנו בשומרון עוברות בשקט, ללא כל תגובה ראויה".

לא אירוע ראשון

זהו איננו האירוע הראשון של גניבות והשחתת חקלאות ע"י ערבים בעונת המסיק. לפי שבוע בדיוק, לאחר שמוסקים ערבים מסקו עצי זית בצמוד לחוות גלעד ועברו בדרכם למטע דרך שדות החיטה שנסגרו בפני יהודים, גילו תושבי חוות גלעד כי בחסות האבטחה של המנהל האזרחי עקרו אותם ערבים מוסקים 15 עצי תאנה ו-22 עצי זית צעירים בני פחות משנה. בנוסף, שברו והרסו טראסות חקלאיות של חוות גלעד וגנבו כלי עבודה חקלאיים.

השוטרים שהוזעקו לשטח סרבו לקבל תלונה במקום ואמרו לתושבים כי ניתן יהיה להגיש תלונה בתחנת המשטרה מחר, זאת למרות התמונות שצולמו ע"י התושבים.

לפני יומיים, ביום שישי האחרון, ניצלו אנרכיסטים ממדינות זרות ועימם עשרות ערבים את עונת המסיק, התקרבו  לעבר הישוב אלון מורה ללא כל תיאום, הגיעו לשטחים שעדיין לא אמורים להיות נמסקים ע"פ התיאום עם המנהל האזרחי, ותקפו באבנים, סלעים ומוטות שני תושבי אלון מורה שבדקו את העירוב של היישוב. המותקפים הצליחו להיחלץ מהם והזעיקו את צה"ל ואנשי כיתת הכוננות של הישוב, אשר הותקפו אף הם באבנים ע"י הערבים ופעילי השמאל הקיצוני מחו"ל. רק לאחר ירי הרתעתי באויר, חדלו הערבים והאנרכיסטים ליידות אבנים ועזבו את השטח.

שעתיים מאוחר יותר, הציתו ערבים שדה תלתן של תושב חוות גלעד, מרחק כ-60 מטרים מבתי הישוב.  כמה חיילי תותחנים ותושב הישוב שהיו באזור, הספיקו לראות ערבי בורח ממקום ההצתה, אולם לא הצליחו ללוכדו. עדויותיהם נמסרו למשטרה. במשך שעות עמלו מכבי האש ועימם תושבים מהמקום לכבות את האש, ששרפה את השדה כולו וכן עצים נוספים באזור, ולמנוע ממנה להגיע אל בתי הישוב.

מסיקה: השמאלנים אשמים

בעקבות האירועים החוזרים והנשנים קורא ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, לכוחות הביטחון להרחיק מהאזור את פעילי השמאל הקיצוני בעונת המסיק: "לאור אירועים רבים של פרובוקציות מכוונות ע"י ארגוני שמאל קיצוני בתקופת המסיק בשנים הקודמות, ההתיישבות משקיעה השנה מאמצים רבים בתיאום עם צה"ל על מנת למנוע מארגוני שמאל קיצוני לנצל את המסיק לפרובוקציות וכן מגורמים ברשות הפלשתינאית לקיים אירוע חבלה לאומנית, הצתות ופריצות. אולם לצערנו, כבר בפתיחת עונת המסיק ניתן לומר כי ערבים ואותם פעילי שמאל קיצוני מנצלים את התיאום והאבטחה להתקפות לאומניות בישובים לידם הם מוסקים.

"האירועים החוזרים והנשנים הללו הם תמרור אזהרה. כולנו מעריכים מאוד את כוחות הביטחון ופעולותיהם. יחד עם זאת, אני קורא למערכת הביטחון להיות ערנית, להבין שמדובר באירועים סדרתיים,  אשר חלקם הסתיימו בנס ללא נפגעים, לפעול בנחישות כנגד החבלנים ולא לתת לאירועים כאלו לחזור במקומות נוספים. רוב האירועים האלימים מתרחשים כשפעילי השמאל הקיצוני מהארץ ומחו"ל נמצאים בשטח. אני קורא למערכת הביטחון להרחיק מהאזור את פעילי השמאל הקיצוני המחרחרים פרובוקציות ואירועי אלימות מיותרים ובכך למנוע את האירועים הללו ולסיים את המסיק בשקט".