הכנסת ספר תורה בשבי שומרון הערב
הכנסת ספר תורה בשבי שומרון הערביוסי דגן

ברוב עם הוכנס הערב ספר תורה מהודר לבית הכנסת התימני "עדות ישראל" בישוב שבי שומרון בצפון השומרון.

מאות תושבים ואורחים מהשומרון ומרחבי הארץ ליוו את ספר התורה בשירה ובריקודים. בטקס השתתפו רב העיר ראש העין הרב עזריה בסיס, ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה, רב הישוב שבי שומרון הרב יהושע שמידט, הרב משה ערמוני ראש עמותת "נחלת רחל" להפצת פנימיות התורה וכותב ספר התורה בן הישוב רזיאל עוזרי.

ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה אמר בטקס: "שבי שומרון היא לב הארץ. אם נסתכל במפה נמצא שהיום הוא בדיוק במרכז. בעזרת ה' שבי שומרון שהיא לב ההארץ בזכות תורה שהיא לב עם ישראל, יגדל ויפרח בעוד יהודים, בעוד משפחות, בעוד תורה. בזכות התורה בצפון השומרון תבנה ארץ ישראל ויתחזק עם ישראל".

רב הישוב וראש ישיבת ההסדר שבי שומרון הרב יהושע שמידט דיבר באירוע של שרשרת הדורות של עם ישראל. "המלבי"ם כתב על המצווה האחרונה בתורה 'כיתבו לכם את דברי התורה הזאת ולמדה את בני ישראל שימה בפיהם למען תהיה לי השירה הזאת' שהתורה היא שיר לאומי. את השיר הלאומי - התורה צריך לשים בפיהם של כל עם ישראל, עד שתהיה כשירה להם".

כותב הספר, הסופר רזיאל עוזרי בן הישוב, דיבר על החיבור בין כל עדות ישראל ועל האחדות בין העדות השונות בעם ישראל ובישוב שבי שומרון בצפון השומרון.