איתמר בן גביר
איתמר בן גבירפלאש 90

הוועד המרכזי של לשכת עורכי הדין בראשות עו"ד יורי גיא רון, ידון בשבוע הבא בשאלת קבלתו של איש הימין איתמר בן גביר להתמחות בלשכת עורכי הדין.

הוועד היה אמור לאשר את התמחותו של בן גביר כבר בשבוע שעבר בעקבות המלצה גורפת וחד משמעית של הדרג המקצועי -  המורכב מועדת ההתמחות של הלשכה בראשות עו"ד אורן פרסקי.

לערוץ 7 נודע כי ‎‎ועדת ההתמחות בלשכת עורכי הדין דנה ובדקה את עברו הפלילי ומצאה כי לבן גביר עשרות זיכויים ומספר הרשעות בסוגיות של חופש הביטוי. לאור תקדמים רבים החליטה הוועדה לאשר את ההתמחות אך בישיבת הוועד המרכזי בשבוע שעבר הודיעה עורכת הדין חווה מרצקי כי היא מתנגדת בצורה נחרצת לאשר את בן גביר היות וזאת תהיה פגיעה בלשכה.



גורמים משפטיים הביעו תמיהה על החלטת הוועד לדחות את הדיון וציינו כי הלשכה קיבלה מתמחים ועורכי דין להם עבר פלילי עשיר פי כמה מבן גביר. באחד המקרים קיבלה הלשכה מחבל לשעבר שריצה עונש של 4 שנות מאסר בגין ניסיון לחטוף חייל. גם לאחר שיצא מהכלא ולמד משפטים ביצע עבירות בטחוניות. הוועד המרכזי של הלשכה החליט להעניק לו תעודת עורך דין וכיום הוא עורך דין מן המניין במדינת ישראל.



איתמר בן גביר אמר לערוץ 7 כי הוא מאמין ומקווה שהוועד המרכזי ידון בהמלצת וועדת ההתמחות  ללא עירוב של שיקולים פוליטיים.

לשכת עורכי הדין מסרה בתגובה כי "מדובר בפנייה מטעה, שאינה עולה בקנה אחד עם העובדות. על פי חוק, החלטות ועדת ההתמחות של הלשכה מצריכות דיון ואישור שוטף הכרחי של הועד המרכזי, שהינו המוסד המוסמך לקבל החלטות בלשכה. לכן, אין מדובר ב"דיון מחודש" ודווקא מדובר בדיון כ"דרך המלך".



טרם נתקיים כל דיון בענין בועד המרכזי, ומשכך הטענה בדבר אפליה היא טענה מופרכת, ומהווה לשון הרע. הדיון בעניין שנקבע לישיבה האחרונה של הועד המרכזי, נדחה אך ורק לנוכח בקשתו של עו"ד אורן פרסקי, שנאלץ להעדר מהדיון בגלל מחלתו".