אביחי מנדלבליט
אביחי מנדלבליטצה"ל

אלמונים ריססו הלילה (רביעי) כתובות נאצה על גדר ביתו של הפרקליט הצבאי הראשי, אביחי מנדלבליט בפתח תקווה.

על הקירות נכתב "מנדלבליט בוגד" ובנוסף הופצו מנשרים נגד הפרקליט. משטרת פתח תקווה פתחה בחקירה.

בשבוע שעבר נתלו כרוזי מחאה סמוך לביתו של הפרקליט הצבאי הראשי בעקבות העמדתם לדין של חיילי גבעתי שהורשעו בביצוע נוהל שכן במהלך מבצע "עופרת יצוקה".

בכרוזים שפוזרו בשכונת מגוריו נכתב: "בשכונה זו מתגורר הפרקליט הצבאי הראשי שהעמיד לדין את חיילי גבעתי".

דובר צה"ל מסר בתגובה כי "צבר האירועים האחרונים סביב הפרקליט הצבאי הראשי הינו חמור ומסוכן ומהווה נורה אדומה לכולנו. הפצת הכרוזים לפני מספר שבועות כמו גם כתובות הנאצה שרוססו היום סמוך לביתו של מנדלבליט יש בהם ניסיון ברור להלך אימים על קצין בכיר בצה"ל, למנוע ממנו לבצע את תפקידו ובכך לפגוע בצה"ל ובשלטון החוק".



עוד נמסר כי "הרמטכ"ל רב אלוף גבי אשכנזי מגבה את פעילותו והחלטותיו של הפרקליט הצבאי הראשי שתכליתן שמירה על החוק, על הערכים והנורמות בצה"ל כצבא יהודי מוסרי הפועל על פי רוח צה"ל ומגנה בכל לשון את ההתנכלויות לפצ"ר ולמשפחתו".

חבר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ שנלר, קובע כי הבוקר נחצו גבולות הפוגעים בליבת ההסכמה הלאומית סביב צה"ל ומערכת המשפט פגיעה שאסור לקבלה. "על רשויות החוק לפעול בנמרצות להעמדתם לדין של המסיתים הקוראים לאלוף בצה"ל בוגד.  לצד הביקורת החריפה, שאני שותף לה, על העמדתם לדין של החיילים שהשתמשו בנוהל ילד , כמו היד הקלה להעמיד חיילים לדין בכדי לרצות גופים שונים, יש  להציב גבולות ברורים שאסור לחצותם".