הרב ישראל רוזן ראש מכון צומת שעוסק בנושאים של היהדות בחיים המודרניים, אומר בראיון לערוץ 7, בעקבות ההחלטה של ועדת החוקה להתחיל להפעיל במדינת ישראל את חוק ברית הזוגיות על בני זוג שאינם יהודים, כי הוא אינו רואה בעיה בהחלטה והוא היה אפילו מרחיב אותה גם על כאלה שהם יהודים.

לדבריו, המציאות היום בישראל היא, שבני זוג יהודים שאינם שומרים תורה ומצוות, לא נשארים נאמנים לנשותיהם. במציאות כזאת אולי היה עדיף שהנישואין יהיו אזרחיים ולא דתיים, כדי שלא תיווצר חלילה בעיית ממזרות.

לטענתו, נישואין אזרחיים אין להם שום משמעות דתית, ולכן בני הזוג מבחינה הלכתית יוכלו להיפרד גם ללא גירושין שעומדים בקריטריונים של ההלכה. הרב רוזן טען גם כי בעבר היו רבנים כדוגמת הרב חיים דוד הלוי זצ"ל והראשון לציון הרב בקשי דורון שליט"א שהביעו את הסכמתם לדבר הזה.

הרב רוזן מציע כי כל הזוגות כולל היהודים שיינשאו בצורה אזרחית, ירשמו כמזווגים ולא כנשואים. הם יוכלו ליהנות מההטבות הכלכליות שמוענקות לזוגות נשואים אך לא יחשבו כנשואים על פי ההלכה היהודית "הרי גם אם לא נסכים לכך, הם יינשאו בקפריסין, אז עדיף שהם יעשו את זה בארץ בפיקוח שלנו. לדבריו לגבי הגויים אין חשש מטעויות או מנשואי תערובת שכן במרשם האוכלוסין יש רישום ברור, שקובע מי הוא יהודי ומי בן לאימא שאינה יהודייה.