מאות צעירים הגיעו לפני הצהריים למקום הריסת המסגד ברהט כשהם נושאים את הדגלים הירוקים של התנועה האסלאמית. בארגון חמאס מכנים את הריסת המסגד בעיר רהט בדרום, כ"מלחמת דת מצדה של ישראל".

הבוקר הכריזה עיריית עיריית רהט על שביתה כללית, במסגרתה יושבתו מערכת החינוך, השרותים העירוניים וחיי המסחר

כוחות גדולים של כ-700 שוטרים ואנשי מנהל מקרקעי ישראל הרסו הלילה את המסגד, לאחר שנבנה לאחרונה על ידי הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית ללא היתר. מאות מתושבי העיר הפגינו אך האירוע עבר ללא נפגעים.

במנהל מקרקעי ישראל מבהירים כי המסגד נבנה על ידי התנועה האיסלאמית כמחאה לקראת יום האדמה בחודש מרץ האחרון. במרחק 250 מ"ר ממקום המסגד, קיים מגרש המיועד לצורכי ציבור, עליו ניתן היה לבנות את המסגד באופן חוקי.

בעיר קיימים 30 מסגדים נוספים הנותנים מענה לחופש הפולחן והדת וכי אין כל מניעה לבנות מסגדים נוספים בעיר.

במנהל מדווחים כי מיד עם גילוי הפלישה ותחילת הבנייה חתם ראש העירייה על צו פינוי נגד המסגד. לאחר מכן ביטל ראש העירייה את הצו, לימים כתב, כי הוא "נמצא תחת מסכת לחצים יום-יומיים כבדים ביותר".

בית משפט התייחס להתנהלות ראש העיר כ"תמוהה ביותר" ולעמדת העירייה, אשר ביקשה לא להרוס את המבנה, ככזו ש"אינה בתום לב ובוודאי אינה מקובלת וסבירה". למרות התנצלות ראש העירייה בכתב, ועל אף שבדיון בבית משפט השלום הצהיר, כי ידאג להריסת המסגד תוך שישה חודשים, הדבר לא נעשה.