100 תלמידי כיתות יב' המשתתפים בפרויקט של ארגון "מעגלים" יצאו ביום רביעי האחרון לסמינריון צבאי חווייתי שנערך מטעם הארגון בשיתוף עם חטיבת כפיר שבבקעה.



מטרת היום הייתה לחשוף את התלמידים למערכת הצבאית ובעיקר לחבר אותם לערכים של שרות משמעותי, ציונות ותרומה למדינה.

התלמידים הגיעו מבתי ספר מקיפים מקרית שמונה, עכו, קירית ים ועפולה מלווים במדריכיהם ממעגלים ובמחנכיהם. במהלך ביקורם שמעו שיחות בנושאים הקשורים לערכים של נתינה וגבורה ופגשו לוחמים ומפקדים.



רב סרן אורי, סמג"ד הבא"ח, פנה אל התלמידים ודיבר על הזכות שבשירות בצה"ל, "בקרוב תהיה לכם את ההזדמנות לתת מעצמכם  את הכי טוב שאתם יכולים למען המדינה. מדובר בחובה אך יחד עם זאת בזכות גדולה".



במהלך היום ירדו התלמידים לשטח וצפו בהמחשות חיות שביצעו עבורם לוחמי חטיבת כפיר שגם שוחחו עם התלמידים והתייחסו לשאלותיהם. לקראת סוף הביקור אף נערך מסע אלונקות שביצעה כל כיתה עם הצוות החינוכי ובהובלת מדריך.



אסף וייס, מנכ"ל מעגלים אמר "מעגלים רואה בהגברת מוטיבציה לשירות צבאי משמעותי ערך עליון וחובה מוסרית של כל צעיר בישראל. כבר כיום הנוער של הפריפריה מוביל ביחדות השדה של צה"ל ובעזרת שיתוף הפעולה עם חטיבת כפיר אנו מתכוונים להעמיק ולהרחיב מהלך זה".

ארגון "מעגלים" פועל כבר למעלה מעשור בתיכונים דתיים ברחבי הארץ ומלווה מידי שנה אלפי תלמידים מכיתות יא' ויב'. הארגון פועל כדי להעצים את בני הנוער, לתת להם סל כלים וערכים לחיים ולהכין אותם לשירות צבאי משמעותי. השנה, פעילות הארגון התרחבה ולראשונה הצטרפו לפעילות גם התיכונים הממלכתיים.