תרגיל: התפרצות ביולוגית למחלה מדבקתיוני קמפינסקי

היום (שלישי) נפתח תרגיל 'להבה כתומה 5' של האגף לשעת חירום במשרד הבריאות, שמדמה התפרצות ביולוגית של מחלה מדבקת, התוקפת באזור ערי המרכז. בתרגיל משתתפים פיקוד העורף, משרד הבריאות ומד"א אשר מתרגלים פעילות ושיתוף פעולה מלא במסגרת נהלי חירום לתרחיש מסוג זה.

התרגיל נפתח הבוקר בערים השונות המשתתפות בתרגיל, ויימשך עד לשעה 15:00 ביום רביעי. עם פתיחת התרגיל, תורגלו תרחישים של הידבקות המונית במחלה, ובמסגרת זו מתורגלים בתי החולים והמרפאות בערים השונות, מוקדי המשטרה, ניידות מד"א, פרמדיקים ועוד, אשר נדרשים לתת מענה מקיף ויעיל ככל הניתן על מנת להתמודד עם המחלה המידבקת ולפעול לצמצום הנזקים הנובעים ממנה.

ממד"א נסמר כי במהלך התרגיל הארגון עושה שימוש באמצעי מיגון חדישים, למניעת הידבקות במחלות שונות. בין האמצעים השונים, נעשה שימוש גם במיטת תת לחץ, המיועדת להעביר חולים החשודים כנגועים במחלות זיהומיות מדבקות ובמכונה לטיהור וחיטוי אמבולנסים לאחר הובלת נפגעים מסוג זה.

במסגרת התרגיל, נעים אמבולנסים רבים בכלל הערים המשתתפות בתרגיל: רמת השרון, כפר סבא, רמלה, רחובות וראשון לציון, וכן מורגשת באזורים אלה פעילותם של פרמדיקים ואנשי צוות רבים ממרחבי מד"א השונים המשתתפים בתרגיל.

רמ"ג אלי בין, מנכ"ל מד"א: "תרגיל זה יבחן את שיתוף הפעולה המקסימלי בין כל גורמי ההצלה בזמן אמת, וכן את יכולת מד"א לטפל בזמן קצר בנפגעים רבים מאוד ותוך שמירה על צמצום נזקי המחלה המידבקת. מדובר בתרחיש שאינו תלוש מן המציאות ויש לייחס לו חשיבות רבה. אני רואה חשיבות גדולה בקיומו של תרגיל זה ומאחל לכל הכוחות המשתתפים בו הצלחה".