תכינו את המטריות
תכינו את המטריותפלאש 90

החזאי נחום מליק . מחברת מטאוטק, דוחה  את התחזיות הפסימיות שפרסם השרות המטאורולוגי אודות חורף שחון בשנה הקרובה. לדבריו תחזיות על עונה שלמה, אינן מדויקות ויכולת ההתממשות שלהם נעה בין 55 ל-60 אחוזי דיוק בלבד.

מליק מעריך שהחורף הקרוב יתאפיין בחודשיים ראשונים שיהיו יחסית יבשים

מלווים בטמפרטורות גבוהות במידת מה, אך בחלקו השני של החורף החל מחודשים ינואר המצב ישתפר ואנחנו צפויים לקבל גשמים משמעותיים, כך שהחורף הקרוב יכול להיות בהחלט חורף ממוצע מבחינת כמות המשקעים.

הוא מסביר מדוע לעיתים דווקא במדינת ישראל החורף שחון, "אם אתה מסתכל על מקומות כמו במערב אירופה, יש עכשיו חורף משמעותי מאוד, גם בארה"ב יותר גשום. אבל אנחנו בישראל מושפעים מאוד מהקרבה למדבר, ולא פעם סופות שמגיעות ממזרח אירופה מדלגות על ישראל וממשיכות לטורקיה".

מליק קורא לציבור שלא להתייאש ולזכור שגם בשנה שעברה למרות כל נבואות הזעם, ירד די הרבה גשם, "אולי לא כולם זוכרים אבל בחורף שעבר, היה דווקא הרבה גשם בתחילת החורף, ורק בהמשך נהיה מאוד חם. אני חושב שמה שמאפיין בעיקר את התקופה שלנו, זה מזג אויר מאוד לא יציב, וחורפים שלאו דווקא מתחילים בחודש נובמבר. הנה אנחנו נמצאים עכשיו בחודש כסלו ומזג האוויר הוא כמו בחודש אלול".