מתוך הארת של אריה אבנרי
מתוך הארת של אריה אבנרי

אריה אבנרי יו"ר הנהלת עמותת אומ"ץ,  אזרחים למען מנהל תקין וצדק חברתי ומשפטי, אומר לערוץ 7 כי פסק הדין בנוגע לצחי הנגבי, היה פסק דין בלתי נמנע, "זהו אדם ששיקר פעם אחת בבית משפט ופעם שנייה בעליון. אני מתקשה להאמין שאדם כזה יחזור להתמודד על מקום בכנסת".

אבנרי סבור שהציבור בישראל לא יאפשר לאדם עם קלון לכהן בכנסת, "בדעת הקהל הנגבי הוא אדם אם אות קלון, אדם כזה לא יוכל לכהן כח"כ או שר".

אבנרי משוכנע שהתמיכה בהנגבי, כפי שבאה לידי ביטוי במכתבים שנשלחו לטובתו ובתגובות הצער לאור פסק הדין הקשה, מעידות על השחיתות שפושה במערכת הפוליטית, "אותם לא מעניין השחיתות, אלא השיקולים האלקטורליים. אני בעצמי פניתי ערב הבחירות לנתניהו וביקשתי שיתקן סעיף בחוק שיחייב מאבק בשחיתות הפוליטית אבל נתניהו התחמק ולא רק זאת אלא שיש בממשלה שר שעומד מצד אחד לחקירה, אך מצד שני הוא האדם שמופקד על הגופים שאחראים על אכיפת החוק במדינה. לצערי ממשלת נתניהו לא נלחמת בשחיתות, ובמקום זה מעודדת חבירה של הון ושלטון, ראינו את זה עכשיו גם בהתנהלות של נתניהו סביב הרצון להמשיך את כהונתו של אקוניס בתפקיד יו"ר ועדת הכלכלה, אפילו שזה נגד החלטת סיעת הליכוד".

אבנרי מציין שיש היום פוליטיקאים נוספים שנמצאים על הכוונת,"חוץ מליברמן יש עוד שני פוליטיקאים, אחד ממפלגת העבודה ושני ממפלגה נוספת שנמצאים על הכוונת שלנו באומץ, אני לא רוצה לחשוף את שמם כרגע אבל בקרוב העניין הזה יתפרסם".