צריף בגבעה
צריף בגבעה

נוער הגבעות נערך לחורף. כמדי שנה בעשור האחרון פועל ארגון 'חסדי מאיר' לגיוס תרומות עבור ציוד חם לנוער הגבעות הצפוי לעבור עוד חורף קר בהרי השומרון.

ביומן ערוץ 7 שוחחנו עם בנצי גופשטיין, מנהל הארגון, המספר על ההיערכות ומפתיע: גם קיבוצניקים מתקשרים כדי לתרום.

"ידוע לכולם שבגבעות השומרון קר בחורף", אומר גופשטיין ומוסיף: "וגם הממשלה מוסיפה קור ומקפיאה יותר... הציבור הרחב מבקש להביע הערכה למי שנמצא בקו הראשון של ההתיישבות ותורם חרמוניות, תנורים, שמיכות, מעילים לילדים ועוד".

ארגון 'חסדי מאיר' הוקם ביוזמתו של נתי עוזרי הי"ד שנרצח בביתו שבגבעה 26 הסמוכה לחברון. "הוא היה מראשוני נוער הגבעות. הוא פנה אלינו בכמה הצעות, ובין השאר גם את הצעת ההתרמה הזו", מספר גופשטיין המזכיר כי עוזרי נרצח יום לאחר שהביא עצים לנטיעות בשומרון ביום ט"ו בשבט כיוזמה נוספת שמאחוריה עמד.

בימים אלה אוספים אנשי הארגון ברחבי השומרון את רשימת הציוד הנדרש מכל גבעה וגבעה כאשר היעד הוא שעד חנוכה ייאסף הציוד ובימי החג יחולק לתושבים. בכמה תושבים מדובר? גובפשטיין מסרב לומר וקובע: "אין מספר. הברכה שרויה בדבר הסמוי המעין", הוא מזכיר.

ומי הם התורמים למבצע? לדבריו מדובר בתורמים מכל רחבי הארץ ומוסיף: "מגיעות פניות גם מקיבוצים. שי שם הרבה שחושבים שהממשיכים של הקיבוצים אלו נוער הגבעות. לא כל אחד יכול להגיע לקראוון ולגור בו ולכן הם תורמים כדי לחזק". הפניות של אנשי הקיבוצים לתרומות עבור נוער הגבעות אולי מפתיעות, אבל לא את גופשטיין שהתרגל בשנים האחרונות לפניות מהסוג הזה.

ומה הצרכים העיקריים של אנשי הגבעות? מסתבר שהצרכים רבים בין השאר גם מהסיבה הפשוטה שאין חשמל בהרבה מהמקומות וכדי לחמם מבנים עבור זוגות צעירים, לעיתים עם תינוקות, יש צורך בתנורי נפט וגז שישלימו את החסר.