לא הכרתי. מרים פרץ
לא הכרתי. מרים פרץצילום: מקום בלב

כ-120 אנשי צוות וניהול של ארגון "מקום בלב" הפועל מטעם המרכז הישראלי של ה-OU התכנסו אתמול במכללת אורות ישראל (מורשת יעקב) ברחובות.

מקום בלב היא תנועת נוער אשר פועלת בפריפריה במטרה להעצים את בני הנוער במקום ולחזק את הקשר בינם לבין מוסדות הציונות הדתית. 

מרים פרץ, אמם של אוריאל ז"ל ואלירז ז"ל, אשר דיברה בכינוס, ציינה בפני המשתתפים את המשמעות הרחבה של להציל עולם ומלואו, אדם אחד שיכול לשנות עולם עם אמון באדם.

מרים סיפרה כיצד בביה"ס מורה אחד נתן בה אמון וזה הדבר אשר שינה את כל מסלול חייה. בנוסף, היא דיברה על האמון שאנו נותנים בילדים שלנו והתייחסה לאלירז ז"ל ואוריאל ז"ל, "אני לא הכרתי את כוחות הגנוזים של הבנים שלי. רק לאחר מותם גיליתי עד כמה גדולים היו".

מרים הוסיפה וסיפרה על המכתבים שלהם והסיפורים ששמעה מחברים והדגישה כי רק לאחר מותם גילתה את כוח הרצון שלהם, "הם תמיד רצו להוציא את כל הכוחות שלהם, לא לוותר וללכת עד הסוף". בנוסף מרים סיפרה על כך  שבנה אלירז אף פעם לא חזר ישירות מהצבא הביתה ותמיד השתדל לעצור לשיעור או ללימוד תורה.

דרך המפגש עם דמויותיהם של אוריאל ואלירז ז"ל, הדגישה מרים את הזכות הגדולה להיות משמעותי לנוער ולהציל בני נוער רבים שלא מצאו מקום תחת השמש, וביקשה מכל אחד  לפתח "מנהיגות של בצל" כלומר להיות קשוב לחניך ולעזור לו לקלף את את כל הקליפות עד הגרעין הפנימי העמוק.

"בסיפורו של אוריאל טמון יסוד גדול של העזה רצון ויכולת מתוך חזון גדול שלאורו הוא חי -לשאוף ולרצות ולהתקדם", אמרה.

בכנס השתתפו גם מנהלי מוסדות ונציגי הנהלת רשת אמי"ת, במטרה לסייע בחיזוק והבניית החזון של "מקום בלב". ד"ר אברהם לפשיץ ראש המנהל לחינוך דתי שנכח באירוע לאחר שסייר בסניף רחובות, הגדיר כי "דמותו של המנהיג  נבחנת בגודל של הקוטן, ביכולת להוביל חזון גדול ושליחות בתוך הפרטים הקטנים. במקום בלב נמצאת שכבת מנהיגות ארצית, מקום בלב נושא בשורה גדולה בעולם החינוך".

הרב אבי ברמן, מנכ"ל המרכז הישראלי של ה-OU, הדגיש כי "המנהיגות כיום של החמ"ד מובילה מהלכים משמעותיים ערכיים ורוחניים בקרב הנוער במקיפים, זוהי עת רצון מיוחדת לחברה בישראל". הרב חיים פוגל ממכללת מורשת יעקב ציין כי "שיתוף הפעולה של המכללה, הישיבה וגרעין המורים  עם מקום בלב יצרו מינוף משמעותי  לתהליכי עומק בקהילה".

ישראל גורן, מנכ"ל מקום בלב, פרש את החזון והיעדים של הארגון "לחשוף את מקום בלב בעז"ה בשנתיים הקרובות לכ-15,000 בני נוער בפריפריה ולאפשר להם לבחור, לרצות ולהשתייך".