בונים בעטרת


(צילום תמונות: אליהו אבניאל, עטרת)

בישוב עטרת שבבנימין ממשיכים לבנות חרף הדרישה האמריקנית להמשיך את ההקפאה ביו"ש בשלושה חודשים נוספים.

אתמול (שישי) התקיים טקס הנחת אבן הפינה לשכונה חדשה בת 18 יחידות דיור ביישוב בהשתתפות יו"ר מועצת יש"ע דני דיין.

"בימים שהמאבק נראה קשה ונראה כאילו אנו עומדים מול כל העולם צריך לזכור שאם נהיה נחושים ומאמינים שום כח לא יוכל לעצור אותנו, כי אנחנו צודקים. אנו נבנה את הארץ גם אם יש קשיים, אי אפשר להשעות את בניית הארץ", אמר דיין לתושבים.

"באופן אבסורדי, מטריד משהו, ממוקם אתר הבנייה החדש בעטרת רק כמה מאות מטרים בודדים מאתר הבנייה הענק ברוואבי – העיר הפלסטינית החדשה הנבנית בלהט, ללא מעצורים. 18 יחידות הדיור של עטרת מחווירות אל מול 18,000 יחידות הדיור שמתחילות להיבנות במקביל בצד הפלסטיני אשר לא שמעו על הקפאה או משהו בדומה לזה", הוסיף דיין.

"המשימה שלנו לנוכח רוואבי היא לשלש את תושבי עטרת , לשלש את תושבי אריאל ואת תושבי יהודה ושומרון".

הרב מנחם קלכהיים ממובילי הבנייה בעטרת אמר "לבי נקרע בכל יום כשאני רואה כיצד מתקדמת הבניה של העיר רוואבי ולאילו דברים היא גורמת. אין לי מילה קלה יותר מאשר "אונס" של ארץ זבת חלב ודבש כדי להסביר את מה שקורה שם".

בין השמות הבולטים שעומדים להכרעת תושבי עטרת כשם לשכונה החדשה הוא "קדימה". "אנו מבקשים להנשים את המילה המפרפרת הזו", אמר אלי רוזנבאום יו"ר מזכירות עטרת, "המילה קדימה מתחברת עם שחיתות, רפיסות ונסיגה ואנו מבקשים להחיות את המילה הזו מחדש ולהשיב לה את הכבוד שניטל ממנה. נקרא לשכונה החדשה "קדימה" כדי להראות לעולם כולו מהי התקדמות ראויה!".