יבחר תרחישים אחרים. אהרונוביץ'
יבחר תרחישים אחרים. אהרונוביץ'פלאש 90

השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', פתח את כנס העיתונות באילת ותקף את מארגניו שהגדירו את המושב "בוז לכחולי המדים....".

"אני, השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ', שהיה שוטר במשך 30 שנה, גאה לפתוח את הפאנל המכובד – "בוז לכחולי המדים...." בוז כהגדרותו במילון עשוי לנבוע מאכזבת האחר בשעת לחץ או כעס על אדם כלשהו. אבל, אתם , השוטרות והשוטרים הלוחמות והלוחמים,ראויים לשבח. אתם יודעים מה , אני לוקח לרגע סמכות של מנהלי הכנס ולא כשר הממונה על שלטון החוק ומשנה ללא התייעצות מוקדמת את שם הפאנל: " צל"ש לכחולי המדים ". אני מעניק לשוטריה המסורים של משטרת ישראל וללוחמי מג"ב - צל"ש מכיוון שהם תמיד שם בשביל כולנו. יש לנו משטרה אחת, שנמצאת בכל מקום, ויש לה יכולת תגובה מהירה לכל אירוע. גם לאירועי פשיעה, גם לאירועי טרור וגם לאירועי הפרות סדר", אמר אהרונוביץ'.

כמו כן התייחס בפעם הראשונה בקולו לפרשה האחרונה במשטרה, "אין ספק שהפרשה גורמת למבוכה רבה לשוטריה המסורים של משטרת ישראל, למשרד ובעיקר לציבור אזרחי ישראל".

בנושא אחר פירט השר נתוני פתיחת תיקי מח"ש נגד שוטרים "בהשוואה לשנת 2008, נרשמה ירידה של 20 אחוזים במספר המקרים שבהם החליטה מח"ש להעמיד שוטרים לדין, פחות ממחצית האחוז מסך כל 27 אלף השוטרים המשרתים במשטרה".

לדבריו "בשנת 2009 נפתחו במחלקה לחקירת שוטרים 1,555 תיקים בגין תלונות נגד שוטרים. 129 תיקים הסתיימו בדין פלילי, 124 תיקים הסתיימו בדין משמעתי, 593 תיקים נסגרו מחוסר ראיות, 509 תיקים נסגרו מחוסר אשמה, 92 תיקים נסגרו מחוסר עניין לציבור ו־58 תיקים נסגרו בעילה של עבריין לא נודע".