כלא. אילוסטרציה
כלא. אילוסטרציה

שופט בית משפט השלום בנתניה, חגי טרסי, גזר עונש של שנתיים מאסר בפועל, שנת מאסר על תנאי, 1,500 ש"ח קנס ו-2,500 ש"ח פיצויים על ברוך זוארץ, צעיר אשר הורשע בפריצה לביתו של שופט בדימוס בנתניה וגניבת ארנק ובו שטרות כסף טורקי.

בפסק דינו קבע השופט, כי נסיבותיו האישיות של הגנב, אשר אביו נרצח סמוך להגיעו לגיל מצוות, אינן יכולות לחפות על חומרת המעשה, המצטרף לשורת עבירות דומות שביצע בעבר.

לדברי השופט, "עבירות הרכוש בכלל, ועבירת ההתפרצות לבית מגורים בפרט, הפכו זה מכבר ל"מכת מדינה" במקומותינו, זאת נוכח נפיצותן ונזקן הרב, באשר יש בהן כדי לחתור תחת הסדר הציבורי, שלום הציבור וביטחון רכושו. מעבר לנזק הכלכלי הרב הגלום בעבירות אלו, יש בהן משום פגיעה קשה בפרטיות ובתחושת הביטחון האישי".

"חומרת המעשים שביצע הנאשם מקבלת משנה תוקף נוכח עברו הפלילי המכביד. עיון בגיליון הרשעותיו הקודמות של הנאשם מלמד כי הוא החל בעשייתו הפלילית עוד בשנת 1996, שעה שהיה נער צעיר לימים, כבן 14 בלבד. מאז ועד היום נרשמו לחובתו 8 רישומים קודמים, הכוללים הרשעות בגין עבירות רבות ומגוונות וביניהן עבירות שבל"ר, גניבה, פריצה לרכב ולבניין, עבירות סמים ועבירות נשק חמורות. כאמור, נדון הנאשם בשלהי שנת 2006 לתקופת מאסר ממושכת בת 45 חודשים, ממנה השתחרר ברישיון בחודש ספטמבר 2008, כחמישה עשר חודשים בלבד בטרם ביצע העבירות עליהן הוא נותן את הדין כעת", הוסיף השופט.