אולפנת חלוצה נוסדה בשנת התשס”ז, עוד בשנה הראשונה של המפונים מעצמונה שבאו לאתר הקרוואנים הזמני ביתד. קבוצה זו, ביחד עם קבוצה מנצרים שהתיישבו ביבול, שמו להם למטרה להקים את ישובי הקבע נווה ובני נצרים בחולות חלוצה. מתוך ראיה ארוכת טווח והבנת הפוטנציאל הטמון בחולות האלה שגודלן כגודל גוש דן ויותר, ראו אנשי נווה כי יהיה צורך במוסד חינוכי לבנות ברמה תורנית גבוהה- לשם כך נוסדה אולפנת “חלוצה”.

אל האולפנא באות בנות מרקע שונה ומגוון אך המכנה המשותף של כולן הוא הרצון להתקדם ולצמוח ביחד עם חבורה של בנות ששאיפת כולן דומה בה. תהליך הצמיחה וההתקדמות משולב מלימודי קודש שחלקם בתכנית הלימודים וחלקם בשעות רשות, מפעילויות לא פורמאליות רבות ומגוונות, משיחות אישיות וקשר חם עם המחנכת, המדריכה ואנשי צוות נוספים.

באולפנא אווירה משפחתית הבאה לידי ביטוי בקשר האישי בין בנות מכל הכיתות וקשר משמעותי עם הצוות החינוכי

באולפנא אווירה משפחתית הבאה לידי ביטוי בקשר האישי בין בנות מכל הכיתות וקשר משמעותי עם הצוות החינוכי. המחנכות, המדריכות ואם הבית בקשר מתמיד עם הבנות וכן הצוות המקצועי מתקבל אצל הבנות ככתובת לאוזן קשבת ומקור חום ואהבה

. המחנכות, המדריכות ואם הבית בקשר מתמיד עם הבנות וכן הצוות המקצועי מתקבל אצל הבנות ככתובת לאוזן קשבת ומקור חום ואהבה. בשנה זו לראשונה יש לאולפנא מחזור ראשון של בוגרות התורמות לעמ”י בעיקר בתחום החינוך מאילת בדרום ועד שדה אליהו ופרדס חנה בצפון.

למרות ריבוי המטלות שלהן במסגרת השירות רובן כבר מצאו זמן לבוא לבקר באולפנא לפחות פעם אחת וחלקן אף יותר. בקיץ האחרון עברה האולפנא מהאתר הזמני שביתד לישוב הקבע נווה שבחולות חלוצה. מבנה הקבע של בנין הלימודים הולך ונבנה ומתקרב לשלבי הגמר ומבנה הפנימיות נמצא כרגע בתהליכי התחלת בנייה. אנו מקוים שבשנה וחצי הקרובים נזכה לשתי חנוכות בית ובכך נקבע יתד עמוק בחולות חלוצה.

דגשים חינוכיים:

דרך ארץ - להיות בתנועה מתמדת של עבודה על המידות והתקדמות בשאיפה להיות טוב וישר, כל זאת מתוך שמחת חיים, סבלנות ועין טובה. 

אהבת תורה – ללמוד ולהרגיש שהתורה רלוונטית בכל תחום בחיים ולרצות לשאוב מבאר המים החיים דרך גדולי תורה. 

לפתח ולייסד את האמונה ועל יסוד זה לבנות את חכמת האמונה הנדרשת, בייחוד בדורנו בכל ההתמודדויות והאתגרים המוצבים בפני הנוער. 

חיים של מסירות נפש מתוך הקשבה פנימית לצרכי עם ישראל והשעה. להיות מוכנות להרתם למשימות למען עם ישראל וארצו.

לימודי קודש:

מתוך רצון לבנות אצל הבנות את היחס הנכון אל הקודש ולא מתוך חובת לימוד וידיעת תורה של “והגית בו יומם ולילה”, נעשית חשיבה על התכנים המתאימים, על הכמות הנכונה של לימודי הקודש, וכן דגש על איכותם של השיעורים - כך שיבנו אצל הבנות את הקשר הפנימי לתורה.

לימוד החול: הבנות לומדות ע”פ תוכנית הלימודים המקובלת, תוך מתן אפשרות לבגרות מוגברת או רגילה בהתאם לכישוריה של הבת. באולפנה ישנן 2 מגמות ביולוגיה ועיצוב גרפי. ימי הלימודים הם ראשון- חמישי עם כ - 6 שבתות אולפנא במהלך השנה.

אולפנת חלוצה

טלפון: 08-9960643 נייד: 054-6720094