אוריאל לדרברג
אוריאל לדרברג

ארגון פעמונים חושף כי 570 משפחות הנמצאות במצוקה כלכלית שפנו לקבלת סיוע לארגון  נמצאות ללא מענה. מדי שבוע מגיעות  כ-100 בקשות לסיוע  ומתוכן כ-80 עונות לקריטריונים של פעמונים לקבלת לווי והדרכה .

כיום למרות היותן מתאימות לליווי  על ידי הארגון, מאות משפחות ממתינות למלווה שיסייע להם להתחיל בתהליך ותור הממתינים הולך וגודל מדי יום.

ארגון פעמונים הוקם בשנת 1997 במטרה לשקם משפחות הנמצאות במשבר כלכלי לעלות על דרך המלך, להעניק להם כלים למיצוי יכולת ההשתכרות, ניהול תקציב מאוזן ופתרון בעיות כלכליות.

אוריאל לדרברג מנכ"ל פעמונים: גם כאשר יש צמיחה במשק, צמיחה זו אינה מגיעה אל אותן משפחות הנמצאות בהישרדות יום יומית עם מצב כלכלי קשה. "אנו בפעמונים מאמינים כי מלבד מתן צדקה לאנשים הזקוקים לכך, עדיף לתמוך בהם ולהדריך אותם כיצד לא יזדקקו יותר לתרומות. בעקבות הצלחת פעמונים בסיוע לאלפי משפחות, אנו מקבלים מדי יום עשרות בקשות ללווי מהארגון. המשפחות מגיעות לאחר ששמעו מחברים וקרובים על הטיפול המסור והמקצועי של מתנדבי פעמונים בבניית תוכנית הבראה כלכלית".

לדרברג מדגיש כי פעמונים עושה כמיטב יכולתו לתת מענה למשפחות הפונות אך לאחרונה הפער בין מספר המשפחות הפונות לאלו שמתחילות תהליך הולך וגובר, "פעמונים מונה כעת למעלה מ-2000 מתנדבים בכל הארץ. על מנת להבטיח תמיכה מקצועית שתוביל לתוצאות הארגון דואג להכשרה ולהדרכה לקראת ההתנדבות ולהשתלמויות מקצועיות שוטפות. כל מתנדב מקבל הכשרה מקצועית לפי הצרכים הייחודיים של המשפחות אותן הוא מלווה ותמיכה במהלך הליווי - כך שפעילותו תועיל למשפחות ותוביל לתוצאות".

עד היום הצליח פעמונים לסייע לאלפי  משפחות אשר קיבלו תמיכה וליווי ממתנדבי הארגון ובזכותם יצאו לעצמאות כלכלית. אלפי משפחות נוספות מלוות כעת על ידי הארגון, בדרך לשיקום כלכלי.

על מנת לתת מענה למאות המשפחות הזקוקות לסיוע, יוצא פעמונים בימים אלו לקמפיין התרמה רחב אשר נועד לגייס כספים שיאפשרו קליטת משפחות נוספות. לרגל חג החנוכה, הארגון מבקש את עזרת הציבור כך שיחד איתו יוכלו לסייע  לעוד  מאות משפחות.