מובא בשם רבי זושא מנאפולי: כשאגיע לעולם הבא, הקב"ה לא ישאל אותי למה לא הייתי משה רבינו, אלא ישאל אותי למה לא הייתי זושא !!
הישיבה הינה בית חינוך, הרואה בכל תלמיד עולם שלם שתפקידו לעזור לתלמיד להוציא את כוחותיו המיוחדים הטמונים בו מהכח על הפועל. כל תלמיד שונה מחברו בכוחותיו, במידותיו, במעלותיו ובכישרונותיו ולכל אחד יש את היעוד המיוחד שלו בעולם. מטרתנו לסייע בידיו להוציאו לפועל לטובת עם ישראל והעולם כולו.
הישיבה בנשיאותו של הרב אליקים לבנון שליט"א  ובהדרכתו רואה את עיקר מטרתה כשליחת ההורים לחנך את הבנים לקרוא בשם ה' בעולם, ולגלות את הטוב והישר שבהם.

תלמוד תורה
הבניין היסודי והמרכזי בבנין תלמידנו היא אהבת תורה ויראת שמים, לשם כך מוקדשים לימודי הבוקר ללימודי הקודש השונים שעיקרם לימודי גמרא בעיון ובבקיאות. לימודי העיון הינם בעמקות עם פירושי הראשונים והאחרונים.
הרמי"ם לומדים בכולל עיון ע"מ להעניק לתלמידים את המרב להמשך הצלחתם וקישורם לגמרא. בלימודי הבקיאות כל כיתה לומדת מסכת אחרת ומסיימת מסכת במהלך השנה.
לתלמידים שמעוניים להעמיק בקודש ולעלות בדרך ה' ניתנת אפשרות ללמוד בכיתת בית מדרש בזמן לימודי הבקיאות, שם הלימוד הוא ביתר עמקות ורחבות.
בנוסף, במשך השבוע מתקיים סדר ערב עם אברכים מהישיבה הגבוהה באלון מורה לצורך התקשרות נוספת ומיוחדת של התלמידים לתורה.

קשר אישי
הקשר האישי חשוב מאוד להתפתחות בריאה של נפש תלמידנו והכוונתם להצלחה לפי נטיות לבם השונות. קשר זה יוצר חיבור מיוחד עם המחנך ואפשרות להגיע לנימי נשמתו של התלמיד.  הרמים במהלך השנה עומלים רבות על יצירת הקשר עם תלמידי הכיתה, הן בשיחות אישיות ובביקורים בשעות הערב בפנימייה, והן בלימוד משותף עם התלמידים בבתי הרמים. כמו"כ אנו מקיימים ביקור בבית התלמיד.

בנין החול
אנו רואים חשיבות בלימודי החול במקצועות השונים על מנת שתלמידינו יוכלו להשתלב בכל תחומי החיים ולהיות מהמובילים בהם.   בישיבה מתקיימים לימודי החול  בשעות אחר הצהרים. לימודים אלו נלמדים ברמה גבוהה, וניתן לגשת לבגרות במקצועות מתמטיקה ואנגלית ברמות של 3-5 יח"ל. 

פעילות בלתי פורמאלית
חלק מרכזי מחינוכו של התלמיד הוא בחינוך הבלתי פורמאלי. צורת חינוך זו היא משלימה את החינוך הפורמאלי ויוצרת מעטפת לתלמיד של ערכים, מידות, תובנות שנלמדו בכיתה מעוברים ומופנמים על ידי סדנאות, שיחות, ופעילויות מגוונות.
לכיתה י"ב נבנתה תוכניות מיוחדת שמעניקה להם כלים להמשך דרכם. בנוסף להכוונתם למכינות, ישיבות הסדר וגבוהות לפי התאמתם, תלמידנו לומדים דיני כשרות, חינוך לחיים במשפחה, תוכנית פעמונים, הכנה לצבא ותוכנית מעגלים.

פנימייה
פנימייה היא מקום שדרכיו ומידותיו של התלמיד שנרכשו במהלך יום הלימודים מתגלות ביתר שאת. בפנימייה התלמידים חשים כבני בית וכוחותיהם השונים מתגלים. לכל שכבת גיל ישנו מדריך חינוכי. בשעות הערב מתקיימים חוגים שונים ו"משמר"  למעוניינים, בנוסף עומד חדר כושר ומגרש כדורסל לרשות תלמידינו.

קשר עם ההורים
הישיבה הינה שליחה שלכם ההורים, תפקידה לסייע בחינוך בנכם/ בנינו. הבן מתחנך על ידי ההורים ועל ידי המחנכים. שיתוף הפעולה  והקשר לאורך השנה הם אבני היסוד לחינוכו והצלחתו . ב"ה זכינו בהורים שמחוברים לנעשה בישיבה ורואים בה כתובת מרכזית בחינוך בניהם.   במהלך השנה מתקיימים כשני ערבי אסיפת הורים, ערב לימוד חינוכי, וערב סיום שנה.

אנו תפילה שנזכה לגדל בנים ובני בנים חכמים ונבונים אוהבי ה' יראי אלוקים אנשי אמת זרע קודש בה' דבקים. 

מבחנים  בישיבה במקצועות הקודש וראיונות יתקיימו  בתאריכים הבאים:
יום שני  כ"ז טבת (3.1.11 למניינם) בשעה 9:00.
יום חמישי  א'  שבט (6.1.11 למניינם) בשעה 9:00.
   
בעז"ה ערבי היכרות להורי תלמידי כיתות ח' יתקיימו בתאריכים ובמקומות הבאים:
יום שלישי כ"ג  כסלו (30.11.10 למניינם)  בשעה 20:45 בבית הכנסת המרכזי "זכרון  למשכן שילה", שילה.
יום שלישי ז' טבת (14.12.10 למניינם)  בשעה 20:45 במועדון קרני שומרון (רח' האצ"ל פינת ניל"י).

לתיאום ביקורים והרשמה למבחני הכניסה:
משרדי הישיבה: טלפון: 02-9972477  פקס: 02-9978156
רכז רישום (צבי) - 052-7710078
אתר הישיבה - http://www.ytem.co.il/