רשת התקשורת ערוץ 7 ו"בשבע" הודיעה כי בכוונתה להקים בימים הקרובים אגודת עיתונאים עצמאית לשומרי מסורת שתאגד בתוכה את כל אנשי התקשורת הדתיים והחרדיים ותהווה אלטרנטיבה לאגודת העיתונאים בתל אביב.

ההחלטה התקבלה לאחר שעיתונאי הרשת הודיעו בסוף השבוע על פרישה מאגודת העיתונאים בת''א לאחר שבכנס אילת לעיתונות שהתקיים בשבוע שעבר התעלמה אגודת העיתונאים בתל אביב מנציגי התקשורת הימנית דתית והחרדית ובמקביל העניקה במה נרחבת לארגון השמאל הקיצוני "אג'נדה" שפעיליו תקפו בכנס את העיתונות הדתית בישראל.

דודו סעדה מנכ''ל ''בשבע'' מציין, כי "בסוף השבוע התקיימו מגעים עם עיתונאים דתיים מכלי תקשורת שונים במטרה להתארגן להקמת אגודת עיתונאים דתיים לייצוג הולם של קבוצה זו המונה עפ''י ההערכות למעלה מ-500 עיתונאים".

עוזי ברוך, עורך ערוץ 7, מוסיף כי "צר לי שאגודת העיתונאים בתל אביב החליטה להתעלם מהעיתונאים הרבים בישראל בעלי השקפה דתית ובחרה לאמץ לתוכה ארגון שמאל קיצוני כמו אג'נדה. לא די בכך שלא קיבלנו ולו מושב אחד בכנס הארוך באילת מצא לנכון יו"ר האגודה לשתול ברוב המושבים את פעילי השמאל שהשמיצו עיתונאים המייצגים חלק גדול בעם".

במכתב שנשלח ליו"ר האגודה בתל אביב, יוסי בר מוחא, הודיעו אנשי ערוץ 7 ובשבע למנכ''ל אגודת העיתונאים כי הם מחזירים לו את תעודת החבר בעקבות הכנס באילת, "הופתענו לגלות כי גם השנה קיימת את הכנס באילת תוך התעלמות מוחלטת מהתקשורת הימנית דתית , תוך חבירה לארגון שמאל קיצוני בשם ''אג'נדה''. מטרתו של ארגון זה היתה אך ורק להשתלט על הכנס ופעילי האירגון פעלו כמיסיונרים פרו ערבים בתוך הפאנלים השונים תוך כדי קריאות גנאי לעבר הדוברים , כפי שסופגים ראשי ממשלה, שרים וקציני צה''ל במהלך ביקורם במדינות שונות בעולם''.