"הקשישה ניחנה בתושיה ובאומץ לב"
"הקשישה ניחנה בתושיה ובאומץ לב"צילום: פלאש 90

שופטת בית משפט השלום בירושלים, אילתה זיסקינד, גזרה על מטפל סיעודי שגנב מקשישים עשרות אלפי דולרים 42 חודשי מאסר. המטפל השתמש בכסף כדי להמר בדוכני פיס.

הפרקליטות כתבה "מדובר במעשים מכוערים ביותר, בהם ניצל הנאשם את האמון שניתן בו כמטפל סיעודי, לביצוע מעשי גניבות חוזרים מקשישים סיעודיים וחלשים ביותר, לאורך תקופה לא קצרה, ובשלושה מקרים שונים, גרם למתלוננים הקשישים ובני משפחותיהם, נזקים נפשיים וכספיים קשים עקב מעשיו. מדובר במתלוננים קשי יום שנזקקו לעזרת המדינה בהבאת מטפל, ואת כספם שחסכו בעבודה קשה כל ימי חייהם, שמרו לערוב ימיהם לאותן שעות וימים קשים בהם לא יוכלו להיות עצמאים, כדי לממן את העזרה שיזדקקו לה, ולא מדובר בשמירת כספים לצורך הנאות, אלא לצרכים בסיסיים ביותר של העברה לבית חולים, העברה ממיטה למיטה, לכיסא גלגלים תוך עזרה, בעוד הנאשם, שלא כמו אלמוני הפורץ באישון לילה לבית ולא מכיר את קורבנו, הכיר וידע היטב את מצבם הקשה של הקשישים, מאחר והוא שטיפל בהם ונכח בכל קושי וסבל שלהם לפרטי פרטים, אך בלב קר ואטום גנב את כספם ביודעו כי הם זקוקים לו מאוד".



השופטת ציינה בפסק הדין כי "הנאשם התעלם ממצבם, ניצל את חולשתם, גנב את כספי חסכונותיהם עליהם עמלו לאורך שנים למען אותו יום סגריר בו יזדקקו להם, ועתה הם נותרו ללא כספם וללא אפשרות לסיוע סיעודי מאסיבי, להם הם כה זקוקים עתה. התנהגות הנאשם כמטפל מסור - מתעתעת, לאור תעוזתו לגנוב מכל אחד מהם את כספם תחת מסווה של טיפול מסור".

הנאשם בנוסף יפצה את קורבונותיו בסכום של למעלה מ-100,000 ש"ח.