אליאור חן בבית המשפט
אליאור חן בבית המשפטפלאש 90
בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע את אליאור חן בהתעללות ותקיפה של שמונה ילדים במסגרת כת אותה הנהיג.

בין האישומים בהם הורשע: התעללות בקטין חסר ישע, תקיפת קטין חסר ישע הגורמת חבלה חמורה וחבלה של ממש, תקיפה והתעללות פיזית ונפשית.

בהכרעת הדין כתב השופט יורם נועם: "בעדויותם של הילדים והאם, תוארו מזוויות ראייתו של כל עד ועד מעשי ההתעללות והאלימות הקשים והאכזריים, שננקטו כלפי הילדים על ידי הנאשם וחברי הקבוצה. כפי שכבר נקבע, עדויות אלה היו מהימנות ותיארו באופן אמין את האירועים כהווייתם... מעדויותיהם של הילדים והאם הצטיירה מציאות קשה, לפיה נתונים היו הילדים תחת משטר אלים ואכזרי, שהנהיג חן שבגדרו הוכו באופן תדיר ועברו מסכת מתמשכת של התעללות והשפלה".

השופט הוסיף, כי הילדים אף נאלצו לצפות בהתעללות שננקטה כלפי אחיהם, והגדולים מביניהם אף נדרשו בעל כורחם לשתף פעולה עם הנאשם. "מעשי האלימות וההתעללות המחרידים, שנמשכו על פני שבועות ארוכים, בוצעו הן בבית המשפחה והן בביתו של הנאשם, והם נתנו את אותותיהם בכל אחד אחת משמונת הילדים אשר נושאים עמם צלקות עמוקות, נפשיות וגופניות", כתב השופט.

בנובמבר 2009 הוגש נגדו כתב האישום המייחס לחן שמונה סעיפי אישום המגוללים מקרי התעללות שביצע והורה לבצע הנאשם בילדי המשפחה באמצעות חסידיו.

עם התפוצצות הפרשה ברח חן לברזיל, שם הוא נעצר והוסגר לישראל. לאחר דחיות שונות נפתח משפטו של חן באמצע השנה, כשהדיונים נערכו שלוש פעמים בשבוע.