בעצומה שיזמה ח"כ ציפי חוטובלי דורשים חברי הכנסת מרה"מ נתניהו, לקבל החלטה ממשלתית ולהחיל את הריבונות על העיר אריאל שבשומרון.

על המכתב חתומים חברי כנסת מהסיעות: הליכוד, קדימה, ישראל ביתנו, ש"ס, יהדות התורה, הבית היהודי והאיחוד הלאומי.

במסמך שכותרתו "החלת ריבונות ישראלית על העיר אריאל" נכתב:

אנו חברי הכנסת החתומים מטה, ממגוון סיעות הבית, קוראים לממשלה בראשותך להחיל ריבונות ישראלית מלאה על העיר אריאל, כתשובה הולמת לקריאות החרם והדה לגיטימציה כנגד ההתיישבות היהודית באריאל.

הקולות הקיצוניים הנשמעים בימים אלה, הרואים באריאל התיישבות בארץ זרה ובשטח כבוש חייבים להיפסק על ידי אמירה עקרונית של ממשלת ישראל, הקובעת, כי אריאל היא חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל הריבונית.

מהלך שכזה ישקף את הקונצנזוס הישראלי הרחב סביב העיר אריאל, ויבלום את ניסיון הכרסום בלגיטימיות של ההתיישבות היהודית בחבלי ארצנו.

ח"כ ציפי חוטובלי (הליכוד), יוזמת המכתב אומרת "הכנסת מבקשת, העם מעוניין וכעת על ראש הממשלה לקבל החלטה ולהחיל את הריבונות הישראלית על העיר אריאל שבשומרון. מהלך כזה יישקף בצורה הברורה ביותר את הקונצנזוס הרחב סביב העיר וימנע מחלוקות עתידיות בקרב הציבור הישראלי".

להלן רשימת החותמים (על פי סדר החתימה): ח"כ ציפי חוטובלי, יריב לוין, כרמל שאמה הכהן, יצחק וקנין, זבולון אורלב, משה מוץ מטלון, יוליה שמאלוב ברקוביץ, מיכאל בן ארי, יעקב כץ, אורי אורבך, אלכס מילר, רוברט אילטוב, ליה אילטוב, אברהם מיכאלי, נסים זאב, ציון פיניאן, חיים כץ, מרינה סולודקין, דוד אזולאי, אריה אלדד, לאה נס, אמנון כהן, גילה גמליאל, אורלי לוי אבקסיס, אנסטסיה מיכאלי, אורי אריאל, סטס מיסזניקוב, איוב קרא, מירי רגב, חמד עמאר, פאינה קירשנבאום, דני דנון, זאב אלקין, רוברט טיבייב ומנחם אליעזר מוזס.