כ-500 בני נוער משדרות, שדות נגב, מועצת בני שמעון ומקיבוצי שער הנגב, התכנסו אתמול (רביעי) ליום הצדעה והוקרה לחיילי צה"ל לרגל ציון שנתיים למבצע עופרת יצוקה. האירוע שאורגן על ידי פרויקט "בעין יהודית" החל משעות הצהריים המוקדמות במבצע שכלל הכנה וחלוקת מאות משלוחים לחיילי צה"ל המשרתים באזור.

לאחר חלוקת המשלוחים לחיילים, בני הנוער השתתפו בכינוס הצדעה בקיבוץ דורות. שם, הצעירים העניקו  אות הוקרה לאמו של דביר עמנואלוף, החייל הראשון שנהרג במבצע – וגם לשני חבריו שנפצעו באותה תקרית- ליאל כהן אשר נפצע אנוש ושחף סגל.

דליה עמנואלוף אמרה באירוע, כי "נוער הדרום במעשיו קיים את צוואתו האחרונה של דביר. במסרון האחרון שדביר שלח לי לפני צאתו לקרב ממנו לא שב הוא כתב: "אנו נלחמים להחזיר את הכבוד לעם ישראל". רוח ההתנדבות שגילו בני הנוער היום היא הבשורה הגדולה והשבת הכבוד הלאומי".

שחף סגל אמר לבני הנוער, כי "ילדי שדרות ועוטף עזה גילו במשך השנים מסירות רבה מול המציאות הקשה בדרום. כאשר רואים היום את השקט השורר באזור ואת הפעילות הנפלאה של נוער שדרות ועוטף עזה, זה גורם לי לחשוב כי המאמץ שלי במהלך המבצע היה שווה הכל".

לסיום האירוע הדליקו יחד בני הנוער והחיילים את הנר הראשון של חנוכה והשתתפו בהופעה מרגשת של הזמר יהודה סעדו.

ארגון "בעין יהודית" הוקם לפני 3 שנים ופועל בקרב ילדי המושבים והקיבוצים באזור הדרום. פעילות הארגון מתמקדת בנושאים ציוניים, ערכיים ויהודיים.

הרב משה שחור, מנכ"ל הארגון, אמר כי "ילדי שדרות ועוטף עזה אשר סבלו שנים רבות ממתקפות הקסאמים רצו להוקיר ולהצדיע לחיילים אשר נלחמו למענם במבצע עופרת יצוקה".