מסקנות חמורות. המבקר
מסקנות חמורות. המבקרפלאש 90

מתח רב במשרד הפנים ובמשרדי ממשלה רלוונטיים אחרים לקראת פרסומו של דו"ח מיוחד וחמור של מבקר המדינה על הפקרתו לכאורה של מערך הכבאות בישראל בידי ממשלות ישראל האחרונות.

המבקר יפרסם את מסקנותיו באשר לשאלה מדוע לא יושמו מסקנות הדו"ח שפרסם כבר בשנת 2003 והצביע על כשלים חמורים ביחס המדינה למערך הכבאות ואף הציג המלצות לביצוע.

המבקר יתייחס לשאלה כיצד הגיעה ישראל למצב בו רכבי כיבוי בני עשרות שנים הם העומדים לשירותם של הכבאים, כיצד מתפקדת ישראל במציאות בה קיים תקן של כבאי אחד לכל 7000 אזרחים בה בשעה שבמערב התקן הוא כבאי אחד לכל אלף אזרחים, ושאלות חמורות נוספות.

יצוין כי המבקר, השופט מיכה לינדנשטראוס, אמנם הקפיד, מטבע הדברים, שלא לפרסם פרטים אודות תוכנו של הדו"ח, אולם קבע באוזני עיתונאים שהדו"ח חמור מאוד. משנשאל אם הוא צפוי לכלול גם התייחסות לאירועי השרפה בכרמל השיב שהוא בהחלט מתכוון לכלול התייחסות שכזו.

נזכיר כי ראש הממשלה נתניהו ביקש לדחות את פרסום הדו"ח עד לקבלת החלטות בעקבות האירועים הטראגיים בכרמל, אולם המבקר לא די בכך שלא דחה את הפרסום אלא הקדים אותו להיום.

אחת השאלות המרכזיות הצפויות להעסיק את הציבוריות הישראלית היא השאלה אם יוביל הדו"ח להקמת ועדת חקירה כפי שדורש שר הפנים, אלי ישי.