"משבר מוסרי יסודי במדינה". פרס
"משבר מוסרי יסודי במדינה". פרספלאש 90

נשיא המדינה, שמעון פרס, פרסם הבוקר הודעת גינוי חריפה למכתב הרבנים הקורא להימנע מהשכרה ומכירה של דירות לערבים ואמר: "הודעת הרבנים בדבר איסור למכור דירות לערבים יוצרת משבר מוסרי יסודי במדינת ישראל הנוגע למהותה ולתוכנה של המדינה כמדינה יהודית ודמוקרטית".

עוד הוסיף הנשיא ואמר כי "איני רואה סתירה בין דמוקרטיה ליהדות. כל אדם נברא בצלם אלוקים – זה אחד מעיקרי היהדות והבסיס לדמוקרטיה. במדינת ישראל גרים אזרחים יהודים ואזרחים שאינם יהודים ולכולנו אותן זכויות – גם הזכות להיות שונה –בן דת אחרת. זכות זו קבועה במגילת העצמאות ובחקיקת הכנסת אשר קבעה את אופייה, התנהלותה ועדיפויותיה של מדינת ישראל".

פרס "קורא לשמור על אופייה האמיתי, הדמוקרטי, היהודי השוויוני של מדינת ישראל. זה נוגע לחיינו", כלשונו.

כאן המקום לציין כי תנועת אומ"ץ  פנתה אל היועץ המשפטי לממשלה ולנציב שירות המדינה וביקשה מהם לנקוט בצעדים משפטיים ומשמעתיים מיידיים המתחייבים מהחוק כנגד קבוצת הרבנים חותמי המכתב, שלדברי ראשי אומ"ץ "הסיתו לגזענות באמצעות גילוי הדעת שהפיצו".

יצוין כי גם חברת הכנסת, עינת וילף, ממפלגת העבודה דורשת לפטר את הרבנים חותמי המכתבים ממשרותיהם הממלכתיות. וילף אומרת: "מאז שבדקתי בפעם האחרונה, ההלכה היהודית אינה החוק במדינת ישראל. רבנים מוזמנים להנפיק פסקי הלכה ככל העולה על רוחם, אך אם זה מנוגד לחוק בישראל, יש לפטר אותם לאלתר".