יעקב אחימאיר
יעקב אחימאיררשות השידור

פרס סמולר לעיתונאות בנושא העם היהודי, יוענק ביום שלישי בחודש הבא, לעיתונאי הבכיר ברשות השידור יעקב אחימאיר, הערוץ הראשון, "קול ישראל". 

אחימאיר, נבחר לקבל את הפרס בזכות עיסוקו המשמעותי ביחסי ישראל והתפוצות במסגרת תפקידו כעורך וכמגיש התוכנית "רואים עולם" בערוץ הראשון. יעקב אחימאיר הציג לצופה הישראלי פסיפס מגוון ומרתק של העולם היהודי כפי שהוא בא לביטוי בפינות שונות בעולם, תוך כדי התמקדות ביחסים בין יהדות אמריקה לישראל, והצגה של תמונה עדכנית של הדילמות, ההישגים וההתפתחויות של קהילת יהודי אמריקה.



בין הכתבות שעסקו בעולם היהודי ושודרו במסגרת התוכנית "רואים עולם": כתבה על יהדות חרבין בסין, סדרה בת 4 כתבות על זהות יהודית בארצות הברית, כתבה על יהודי מומביי בהודו, סדרה בת 3 כתבות על יהדות ארגנטינה – יהדות בצל משבר, תיעוד היסטורי מצולם נדיר של יהודי לוב  בשנות ה-50, כתבה על יהודי ונצואלה, כתבה על יהודי פינלנד , כתבה על עלייה של יהודים מדרום אפריקה לישראל, כתבה על מסעות ההצלה של ילדים יהודים בשואה, ברכבות מפראג ללונדון ועוד.



יעקב אחימאיר הוא אחד העיתונאים הבכירים והמוערכים ביותר בישראל. מראשית שנות השבעים שימש אחימאיר שדר ב"קול ישראל" ובערוץ הראשון וככתב מדיני וכתב בוושינגטון. בעשרות שנות עבודתו סיקר חלק ניכר מן האירועים המדיניים בישראל. כיום יעקב אחימאיר עורך ומגיש את התוכנית רואים עולם בערוץ הראשון, ומידי שבוע מגיש את תוכנית "הבוקר הזה" ב"קול ישראל", כמו גם תכניות נבחרות ברשת ב'.



פרס זה מתווסף לפרסים נוספים בהם זכה אחימאיר: 2010 – פרס על מפעל חיים  בכנס אילת לעיתונות, 2006 –הפרס הישראלי לביקורת התקשורת, 2005 – חתן פרס סוקולוב על מפעל חיים בעיתונות האלקטרונית.