אל על: ארוחות בוקר מאת השף שגב משהיוני קמפינסקי


חברת אל על הציגה היום (ראשון) את ארוחות הבוקר ממטבחו של השף שגב משה המוגשות החל מלפני יומיים לנוסעי אל על בכל המחלקות. "אל על מקפידה להעניק לנוסעיה את המוצר הטוב ביותר תוך שמירה על איכות מעולה ומצוינות חסרת פשרות." הסביר אליעזר שקדי, מנכ"ל אל על "במסגרת זו החלטנו לשדרג את הארוחות המוצעות בטיסות הבוקר ובחרנו לשם כך שף מצוין – השף שגב, על מנת שיוביל את המהלך לצד אנשי אל על באוויר ועל הקרקע. לראשונה בענף התעופה הישראלי יוגשו לנוסעים בכל המחלקות ארוחות שהושקעה בהן חשיבה רבה תוך יצירת חווייה קולינרית ייחודית ממטבחו של השף המוביל בישראל."


התפריטים החדשים הם תולדה של שיתוף פעולה פורה בין חטיבת השרות של אל על בראשות יהודית גריסרו וחטיבת מסחר וקשרים תעופתיים בראשות דוד מימון, לבין השף שגב משה אשר מונה לאחרונה לשף הראשי של חברת התעופה הלאומית ויצר חווייה קולינארית מיוחדת במינה.  


השקת הארוחות החדשות היא תוצר של תהליך של 6 חודשים בהם למד שגב את עולם התעופה, מאפייני אל  על  ובעבודה משותפת עם אנשי תמ"מ (חברת הקייטרינג של אל על) נרקחו תפריטים  חדשים.  ניתן דגש מיוחד למרכיבים  בדגש על בריאות וטריות.


ב"אל על" מספרים כי מהלך ההשקה  מלווה גם ברענון כולל למראה הארוחה החל מהכלים דרך תפריטים. "התפריטים וכל פריטי המגש מעבירים את המוטו של השף שגב, ישראליות וטריות, על ידי בחירה סמלית של 7 המינים, המובילים את הרעיון העיצובי ובנוסף שימוש בנופים יפיפיים של תוצרת חקלאית ברחבי ישראל- הכי טרי שיש. כל הפריטים עוצבו על ידי סטודיו רחל קליין."


דוד מימון, סמנכ"ל מסחר וקשרים תעופתיים באל על אמר היום: "אל על רואה בטיב המוצר המוצע ללקוח ערך אסטרטגי. במסגרת זו, אנו קשובים במיוחד לטרנדים ולמגמות עולמיות המשפיעות על רצון הנוסעים. במהלך השנה החולפת השקיעה אל על בתהליך ממושך שמטרתו ליצור התאמה בין טעמו של הנוסע מחד והתאמה לטיסה מאידך."


יהודית גריסרו, סמנכ"ל השרות של אל על: "שיתוף הפעולה בין חברת אל על לבין שגב חוצה את כל מחלקות השרות באל על. כ- 4 מיליון נוסעים ייהנו במהלך 2011 מהארוחות החדשות  אשר יוגשו בכל המחלקות – מחלקת תיירים, מחלקת עסקים, מחלקת פלטינום ומחלקה ראשונה בטיסות היוצאות מישראל ובטיסות החוזרות לארץ מכל קצוות תבל."


"ארוחות הבוקר הישראליות ידועות כעשירות ביותר בעולם." אמר השף שגב משה "הקונספט עליו מבוסס התפריט החדש בטיסות אל על, שם דגש מיוחד על נגיעה אישית עם החמימות המוכרת של בית ישראלי. הארוחות פונות אל טעמו המשובח של הנוסע הישראלי אשר יידע לזהות ארוחה שהושקעה בה חשיבה, חום ואהבה גם בין שמיים לארץ. מדובר בהמשך לפעילות החברה המשקיעה משאבים רבים במטרה ליצור חוויית טיסה ייחודית לנוסעים בכל המחלקות ולכל היעדים."


לאור השקת הארוחות החדשות מפרסמת חברת אל על את הנתונים הבאים מתחום השירות הקולינארי של החברה:


בשנת 2010 סיפקה אל על לנוסעיה כ-5 מיליון ארוחות מכל הסוגים.
1.2 מיליון ארוחות בוקר חולקו לנוסעים במחלקת התיירים בטיסות אשר יצאו מת"א. 
450 אלף ארוחות מחלקת פלטינום ועסקים
20 אלף ארוחות מחלקה ראשונה
אל-על מציעה בנוסף 22 סוגים של ארוחות מיוחדות
מספר ארוחות מיוחדות בשנה – 750 אלף (16%) – מתוכן 6% גלאט, כ 250 אלף ארוחות.
תקציב שנתי של כ 40,000 מיליון דולר
11 מטבחים בחו"ל, ו- 3 מטבחים בארץ
בין היתר חולקו  בטיסות אל על  מתל- אביב  במהלך השנה שחלפה: 
2 מליון לחמניות מיני בגט, 1.2 מליון מעדני חלב, 2 מליון פיתות ו- 280 א' גרנולה אישי


ולהלן התפריט המפורט של ארוחות הבוקר החדשות:


"בוקר ישראלי" במחלקת התיירים:
גבינת שמנת עם ממרח זיתים שחורים, אומלט ביתי, סלט ישראלי עם רוטב וינגרט חרדל- דבש לייט, יוגורט פירות, ביסקוויט קינמון פריך, ריבה, חמאה, מבחר לחמניות טריות, וקפה/תה.


"בוקר בחמישה צבעים" במחלקת התיירים:
סלט ישראלי עשיר בחמישה צבעים עם תערובת גרעינים, רוטב וינגרט חרדל- דבש לייט, גבינת שמנת עם ממרח זיתים שחורים, יוגורט טבעי, גרנולה, דבש, חמאה, מבחר לחמניות טריות, וקפה/תה


ארוחת הבוקר החדשה במחלקת עסקים:
גבינת שמנת עם שמן אדום, קרם חצילים וטחינה, סלט בלקני, לבחירה: אומלט או סלט ישראלי עשיר בחמישה צבעים עם תערובת גרעינים, רוטב וינגרט חרדל- דבש לייט, עוגת גבינה קרמבל עם גרד לימון, מבחר יוגורטים, גרנולה, חמאה, דבש, ריבה, מבחר לחמים ומאפים טריים, וקפה/אספרסו/קפוצ'ינו/תה בטעמים