אריאל זילבר
אריאל זילבר

הזמר אריאל זילבר מתייחס בביטול להחלטתם של חברי להקת 'תיסלם' שלא להופיע איתו לאחר שלטענתם התבטא בגזענות. לערוץ 7 הוא אומר: מדובר בסך הכול בתעלול פרסומת. תיסלם כנראה לא מוכרים כרטיסים אז הם עושים פרסומת על הגב שלי. הם הרי ידעו מראש את הדעות שלי עוד לפני שהזמינו אותי ועכשיו הם אומרים שנפגעו ממני...".



נזכיר כי זילבר היה אמור להשתתף כאחד משלושה אמנים אורחים במופע מיוחד לציון שלושים שנה להקמתה של להקת 'תיסלם', אך בעקבות השתתפותו בערב לזכר בנימין כהנא הי"ד, בנו של הרב כהנא, והתבטאותו ולפיה גם גולדה מאיר הייתה תומכת בעמדותיו של הרב כהנא, הודיעו חברי הלהקה כי אין בכוונתם לשתף פעולה עם מי שדעותיו אינן תואמות את ערכיה של הלהקה, כלשונם. זילבר לעומת זאת סבור שכל ההחלטה לשלבו באירוע לא נועדה אלא להוציאו מהאירוע ובכך לגרוף פרסומת חינם בתקשורת. "הרי לפני יותר מחודש הוצאתי שיר שמעודד לקנות רק מיהודים. היה על זה פולמוס בתקשורת ובאינטרנט. אז הם ידעו את העמדות שלי עוד קודם..."

ובאשר לטענות נגדו על גזענות זילבר אינו מבין על מה מדובר בכלל. "הרי כל אחד יכול להיות יהודי. אין כאן שום עניין של גזענות, אבל היום כל מי שמדבר על אהבת ישראל הופך להיות מוקצה וזה כואב לי כי אנשים נלחמו ונהרגו למען המדינה הזו".



לטעמו של זילבר ההתערות של הערבים בחיי החברה בישראל, בעבודות משותפות, לימודים משותפים וכיוצא באלה מובילה רבים להתנסח בזהירות כלפי הערבים ולחפש את הביטויים שיוכלו למצוא חן בעיניהם. "בגן שמואל כשהייתי צעיר", הוא מספר, "בחורה אחת התחתנה עם ערבי ורצתה לגור בקיבוץ אבל הקיבוץ לא קיבל אותה. חיפשו סיבה ואמרו שלא מקבלים אותה כי לא יוכלו לאמר עוד את הביטוי 'מה זו, עבודה ערבית?'. זה הרי סתם תירוץ. הם לא קיבלו אותה כי ארץ ישראל שייכת לעם ישראל. אנחנו מאבדים את עצמנו לדעת עם כל הפוליטקלי קורקט הזה. אנחנו צריכים לאהוב את עם ישראל. אם הקב"ה אוהב את עם ישראל אנחנו לא נאהב את עם ישראל?".



זילבר מתייחס בדבריו גם לביטחון העצמי אותו מפגינים אמני השמאל כשהם מחרימים ותוקפים שוב ושוב את מתנגדיהם הפוליטיים, באחרונה היה מדובר בהיכל התרבות באריאל, כעת בו עצמו ובעבר הרחוק היו אירועים נוספים כדוגמת שירי שמאל מובהרים והצגות פרו פלשתיניות שהועלו על בימות ישראל. לדבריו הדברים נובעים מכך ש"הם יודעים איפה מרוחה החמאה. הם יודעים מי מממן אותם, אז הם מתבטאים כך.



הרי על כל הופעה שלהם הם מקבלים הרבה כסף. הרבה מהכסף הזה מגיע מארגונים בינלאומיים כמו האיחוד האירופי ואחרים אז הם יודעים שנכון להם להתבטא כך. הימין לעומת זאת לא משלם על הופעות, אומרים לי 'יש הפגנה בוא תנגן' אני שואל כמה משלמים, אומרים לי 'אין לנו כסף לשלם' בכל זאת אני בא ומנגן..."



ומה הלאה? זילבר מכין אותנו לשיר הבא שלו שגם הוא צפוי לעורר פולמוס לא קטן: "ה' מלך ה' ימלוך, אבדו גויים מארצו" – כדאי שימצא לו בונקר לקראת מתקפת השמאל הבאה?

להאזנה לרצף משיריו של אריאל זילבר לחץ כאן