הרב פרומן
הרב פרומן

תושבים מתקוע, מתקוממים כנגד הפגישה שאמורה להתקיים ביישוב, בין מחרימי היכל התרבות באריאל לבין הרב של היישוב, במועדון התרבות של היישוב, שם יתקיים פאנל מיוחד במהלכו יצפו בהצגה "חברון" ולאחר מכן יתקיים רב שיח בנושא.

אניטה פינקלשטיין, תושבת תקוע, טוענת שמדובר בחציית קו אדום, "את האנשים האלה שקראו להחרים את אריאל, לא הייתי מזמינה לתקוע, ובוודאי שלא לקיים רב שיח על ההצגה חברון, שנכתבה ובוימה על ידי שונאי ישראל. להזמין לתקוע אנשים כמו עודד קוטלר, תמיר גרינברג, יהושוע סובול וענת גוב, זה אומר לתת להם לגיטימציה ופרסומת ולעודד אותם להמשיך בדרכם הפסולה והמסוכנת, אנחנו מוחים על השימוש ביישובנו כבמה לאנשים שלא רוצים בטובתנו או בטובת מדינת ישראל".

פינקלשטיין טוענת שהרב פרומן טעה בשיקול הדעת, "יש לי חילוקי דעות איתו בנושאים רבים אבל במקרה הזה הוא חצה קו אדום, לארח אנשים כאלה ביישובנו זה מקומם".

בתגובה אומר לערוץ 7 הרב מנחם פרומן, כי מדובר באקט של שלום וקרוב לבבות, "זה מפגש של שלום, אותם אמנים שקראו להחרים את אריאל הודיעו שהם לא יופיעו מעבר לקו הירוק, פניתי אליהם, לעודד קוטלר, יהושוע סובול וענת גוב, דיברתי איתם והם השתכנעו לחזור בתשובה ולהגיע להופיע מעבר לקו הירוק, כאן אצלנו במועדון התרבות בתקוע".

לדבריו, ההחלטה לקיים רב שיח, ולצפות בהצגה חברון שתבוצע על ידי שחקנים ציוניים אינה מקרית, "ההצגה חברון זכתה בשעתו לגל של גינויים מהימין, אני דווקא חשבתי שיש בהצגה הזאת גם ערך דתי לא קטן ורצינו שדווקא אותם אמנים יגיעו לתקוע עם ההצגה שלהם ששנויה במחלוקת ושתוצג על ידי שחקנים דתיים, והמטרה היא לעשות שידוך בין העולם הדתי לעולם התיאטרון, זה דבר מתבקש דווקא במצבה הנוכחי של התרבות בישראל. התיאטרון הוא במקורו דתי, זה מדיום דתי מאוד. המפגש הזה נועד לחדש את הברית בין העולם הדתי לעולם התיאטרלי ולצורך כך אנחנו אפילו רוצים לייסד בגוש עציון שבתקוע, קבוצה שקוראים לה, תיאו טורון, שתקיים דו שיח בין האמונה, התורה והתיאטרון, אנחנו רוצים לחדש את הברית הזאת".

הרב פרומן מתנגד לקריאה שלא לתת לאותם אמנים להיכנס לתקוע, "אם הם הטילו חרם אז אני אטיל עליהם חרם בחזרה? אם אדם עושה עוולה אתה צריך לעשות עוולה בחזרה?".

לטענתו אלה שתקפו את ההצגה חברון, הסתכלו עליה בעיניים פוליטיות בלבד, "אפשר לתפוס את ההצגה הזאת, כהצגה פוליטית שמתארת את המצב הקשה של העיר חברון שקרועה בין יהודים לערבים ואז זה נראה כאילו ההצגה היא נגד ההתיישבות בחברון, אבל אפשר לתפוס אותה כהצגה דתית שמראה את המצב הקשה של האדם, זו לפי דעתי אחת ההצגות הדתיות ביותר של מדינת ישראל, היא מדברת על טוראי שיושב במחסום ומתלונן שהוא תקוע באיזה חור ולא מצליח לקבל תשובה ממפקדיו בקשר, הוא מנסה להתקשר ולא מוצא קשר".