הגדר החשמלית
הגדר החשמלית

"באזור קהיר לבד שוהים כמיליון פליטים סודניים ולשלטונות יש אינטרס להרחיק אותם ממצרים כולל לישראל ולכן המצרים לא עוצרים את זרם הפליטים לישראל למרות שיכלו לעשות זאת אילו רצו", כך אמר עורך הדין הרב ד"ר חיים שיין בדבריו במכללה האקדמית נתניה ביום עיון שהוקדש לספר חדש של פרופ' יוסף פאור מראשי המרכז למורשת ישראל במכללה.

"אין לנו, כמדינת חוק, ברירה. ביחוד כשהולך ומתברר כי נעשה שימוש באותם מסכנים על ידי גורמים עוינים, שמכוונים אותם לתוככי המדינה כדי שישמשו כלי נשק אסטרטגי. אזרחי ארצות הברית הדמוקרטית מכירים בסכנת ההסתננות ממכסיקו ונותנים גיבוי מלא לרשויות האכיפה להתמודד עם התופעה. איש לא טוען כלפי ארצות הברית טענות גזעניות בהקשר למלחמתה בהסתננות".

לדיברי הרב שיין, ממשלת ישראל אינה יכולה להתעלם ממחויבותה כלפי האזרחים שלה ולהרשות הקמת מחנות גונבי גבול בערי הפריפריה ובשולי הערים. שכונות אלה יהפכו חיש מהר למוקדי פשיעה, למאבקים על מקומות עבודה מצומצמים ולסיכון ביטחוני. ככל שהזמן יעבור, כך הבעיה תלך ותחריף. אם הממשלה לא תטפל בכך בנחישות ובמהירות, יצטרכו בעתיד ועדת חקירה כדי לבחון כיצד מפגע שבראשיתו ניתן לטפל בו הופך להיות בעיה קיומית, אמר ד"ר שיין.

לדבריו, כבר היום כ- 12 אחוז מתושבי אילת ו- 7.5% מתושבי ת"א הם זרים, רובם מאפריקה.