.
.

כנס אריאל למשפט ותקשורת יתקיים ביום חמישי הקרוב במרכז האוניברסיטאי אריאל שבשומרון. פרופ' אברהם ציון, ראש המרכז למשפט ותקשורת, שינחה את הכנס, מקווה שמהטקס יצאו תובנות חשובות באשר לתהליך המדיני, "ננסה ללבן כל מיני נושאים כמו הדה לגיטימציה שיש כלפינו בעולם, מה אומר המשפט הבינלאומי על יהודה ושומרון, ועיוותים שיש בתקשורת העולמית כלפי ישראל".

לדבריו, אנשי השמאל שהוזמנו לטקס ישבו על במה אחת לצידם של אנשי ימין, "הזמנו אנשים כמו ציפי לבני ושאול אריאל מיוזמת ז'נבה ולצידם בוגי יעלון ודני איילון, ננסה לברר האם התכנית שתי מדינות לשני עמים היא תכנית ישימה או לא, והאם ניתן לקיים משא ומתן עם הפתח או שבעצם זו אחיזת עיניים, כי הפתח הוא פלג בודד באוכלוסייה הפלשתינית כולה".

הוא מקווה שמהכנס, תצא אמירה ציבורית, "אני מקווה שהשיח הזה יתפתח הלאה, אני לא משלה את עצמי שנצליח להשפיע על מדיניות הממשלה, אבל אני מקווה שתצא מכאן אמירה חדשה וחשיבה פרגמאטית".

לדבריו למרות שאנשי השמאל נענו להגיע לכינוס, עדיין קשה לקיים כנסים מעבר לקו הירוק, "לא היה קשה להשיג את ציפי לבני, פנינו אליה והיא נענתה ללא שום היסוס, אבל בהחלט יש לנו קושי לקיים כנסים מעבר לקו הירוק, בעוד שבתל אביב עושים כנסים שלעיתים מנוגדים לאינטרס הישראלי ומקבלים כספים רבים ממדינות זרות, אנחנו לעומת זאת מתקשים מאוד לגייס כספים למימון כנסים כאלה".