גוגל
גוגלצילומסך: ערוץ 7

ספק אם ברין ופייג', מייסדי גוגל (Google), חשבו שזה מה שיקרה כאשר עמלו על מיפוי אתרי האינטרנט הקיימים ברשת, ב- 1996, בחדרי המחקר האפלוליים של אוניברסיטת סטנפורד. הם בוודאי חשבו שהניסיון לחקור מאפיינים מתמטיים של הרשת יביא לשינוי באופן שבו אנחנו מחפשים ומוצאים מידע, אבל החזון הזה תפס חיים משל עצמו, וכיום נראה שכבר מוסכם על הכול כי המהפכה האמיתית שחוללה גוגל היא לאו דווקא באופן שבו אנחנו מוצאים מידע רלוונטי, כי אם מהפכה בעולם הפרסום.

הקלות שבה כל עסק, גדול או קטן, יכול לקבל חשיפה, היא פשוט בלתי נתפסת, במיוחד לנוכח המדיות המסורתיות, היקרות והמוגבלות שהיו קיימות בעבר. אם תחברו לזה את היכולת להגיע לפלחי שוק ממוקדים בעזרת קידום אתרים ומודעות פרסום בגוגל ותוסיפו את ההשקעה הכספית הקטנה יחסית בערוצים אלו – הרי לכם מהפכה של ממש בעולם הפרסום.

לקרוא נכון את המפה

מכיוון שהרעיון של גוגל פשוט, החלו לצוץ חברות קידום אתרים כמו פטריות אחרי הגשם, והציעו לעסקים את שירותיהם. וכמו בכל תחום שטרם הוסדר ונחשב עדיין פרוץ, גם כאן, רבו השרלטנים על המקצוענים. פרילנסרים וחברות קטנות שברשותן ידע מוגבל ותשתית צנועה הציעו שירותי קידום לכל דכפין, ורק חברות מעטות שרדו והצליחו להעניק ערך אמיתי ללקוחותיהן.

בימים אלו חברה אלקטרו קידום אתרים עם הפורטל לעיצוב הבית A-designer, שמפעילה קבוצת לב-אר תקשורת והפקות - וביחד מציעות שירותי שיווק באינטרנט ייעודיים למותגים בענף עיצוב הבית.

הוגה הרעיון, יניב פרץ, מנכ"ל אלקטרו קידום אתרים: "המטרה של המיזם הזה היא להעניק לכל המותגים שעוסקים בעיצוב הבית פתרון של One Stop Shop. זיהינו שמותגים רבים בעולם עיצוב הבית נופלים בין הכיסאות. ואני מתכוון למותגים בעלי שם בעולם הממשי, שלא מצליחים לקבל מענה אמיתי במרחב הווירטואלי, זה חבל כי ברשת האינטרנט יש שפע של הזדמנויות עסקיות למותגי עיצוב הבית. המטרה שלנו היא לספק מענה שיווקי כולל ומקיף ולהביא לקפיצת מדרגה משמעותית למותגים אלו. ואכן, למרות ש - Seo Design יושק רק עם תחילת שנת 2011, קיבלנו פניות רבות של מותגים מובילים בענף עיצוב הבית שכבר הבטיחו את מקומם ואנחנו מצפים לשנות את פני השיווק באינטרנט של כלל המותגים בתחום".

אין ספק שהמהלך הזה מעלה סימני שאלה, עד כמה הנישתיות תהווה יתרון אל מול שאר חברות הקידום המתחרות בזירת העיצוב, האם מדובר בגימיק שיווקי או במהלך מבריק שישנה את פני תחום השיווק במנועי חיפוש? האם אנחנו בפני עידן של חברות ומותגים ממוקדי תחום? התשובות כנראה בחודשים הקרובים.

בכל מקרה, גוגל שינתה את כללי המשחק בעולם הפרסום, אך אנחנו רק בתחילת הדרך. השקת המותג החדש Seo Design הינה צעד חשוב בדרך לשינוי ולהבנה שהמרחב הווירטואלי טומן בחובו אינספור הזדמנויות להגדלת הרווחים, ואולי חברות המתמחות בשיווק ממוקד בזירות תחרותיות הן פתרון המחר.



לביקור באתר : http://www.seodesign.co.il