העיר רוואבי, מבט מעטרת
העיר רוואבי, מבט מעטרתצילום: אורית פלינט

48 חברי כנסת פנו לשרי הממשלה בקריאה לא לשתף פעולה עם כ-20 חברות שהתחייבו לא לרכוש מוצרים מיהודה ושומרון, מזרח ירושלים והגולן.



במכתב שיזמה שדולת ארץ ישראל בכנסת בראשותם של ח"כ זאב אלקין וח"כ אריה אלדד,  הוסבר כי "חברות ישראליות המספקות מוצרים ושירותים להקמת העיר הערבית רוואבי, הסכימו לחתום על הסכם ולפיו ישתתפו בפועל בחרם הפלשתיני על מוצרים ושירותים שמקורם במה שהוגדר ע"י הפלשתינים כ"מזרח ירושלים הכבושה, הגדה המערבית הכבושה, רצועת עזה הכבושה, רמת הגולן הכבושה".



עוד מודגש כי חברי הכנסת הינם מזועזעים ומוקיעים מצב זה "בו חברות ישראליות מכרו את נשמתן הציונית ואת הסולידריות הלאומית שלהן בעבור חופן דולרים".



המכתב  מסתיים בקריאה לשרי הממשלה: "אנו קוראים לכם, שרי הממשלה, ללא הבדלי סיעות, להימנע מכל התקשרות עסקית מכאן ולהבא עם חברות שחתמו, או שיחתמו חלילה, על ההסכם המביש הזה, המהווה שיתוף פעולה עם הטרור הכלכלי הפלשתיני".



על מכתב זה חתומים רוב חברי הכנסת ממפלגות הימין אך גם ממפלגת מקדימה. ובכן, ניתן לראות כי מחצית מחברי סיעת קדימה חתומים על הקריאה, מתוכם יו"ר הסיעה דליה איציק, שר האוצר לשעבר רוני בראון ויו"ר הועדה לביקורת המדינה יואל חסון.

ח"כ אלדד הודיע בשבוע שעבר כי בכוונתו לקדם את הצעת החוק שתטיל סנקציות על חברות וגופים שישתתפו בחרם על מוצרי יו"ש, "לפי הצעת החוק חברה ישראלית שתיכנע לחרם הפלשתיני לא תוכל לגשת לשום מכרז של אספקת שירותים מטעם מדינת ישראל, אותן חברות יצטרכו להחליט, הלנו אתם או לצרינו, האם אתם רוצים כסף של ערבים או חוזים במדינת ישראל".

לדבריו הצעת החוק המקורית שקודמה ע"י ח"כ זאב אלקין, נחסמה בעקבות התנגדות לאחד הסעיפים בחוק, "הצעת החוק הזאת עברה בקריאה טרומית, אבל בגלל שהחוק מדבר על סנקציות כנגד הרשות הפלשתינית הוא נתקע בוועדת חוקה, כנראה שליו"ר הוועדה ח"כ דוד רותם יש דברים יותר מעניינים להתעסק איתם כמו נושא הגיורים".