חממות בבקעה
חממות בבקעהחגי הוברמן

ראש הממשלה אמר השבוע בוועדת החוץ והביטחון, כי קיימת סכנה של חדירות דרך ירדן לתחומי יהודה ושומרון, ולכן חייבים להמשיך את הנוכחות הישראלית בבקעת הירדן. נתניהו לא הרחיב את הדיבור בעניין, אך  אמר שהממשלה בוחנת אפשרות להקמת גדר בדומה לגדר שנבנית  בגבול עם מצריים, גם לאורך הגבול עם ירדן.

ראש המועצה האזורית בקעת הירדן, דוד אלחיאני, מקווה שהממשלה תחליט על הקמת גדר מערבית לבקעת הירדן, "אני מקווה שראש הממשלה התכוון להקמת גדר מזרחית בצד המערבי של בקעת הירדן, במידה ותקום כזאת גדר היא גם תיתן בטחון אמיתי, וגם תהווה פריצת דרך מדינית אמיתית".

לדבריו בקעת הירדן הפכה להיות מושא הערצה אצל הפלשתינים שיעשו הכול כדי לשלוט בה, "הרשות הפלשתינית שמה את עיניה על בקעת הירדן, זה סיפור הצלחה בכל קנה מידה והקמת גדר מערבית לבקעה תכניס את הבקעה לתחומי ישראל באופן שלא יהיו עליו שום עוררים בעתיד".

אלחיאני מספר על היוזמה החדשה להקים כפרי סטודנטים בבקעת הירדן, כדי למשוך אותם להשתקע באזור, "זה חלק מתהליך שהכריזה עליו סגנית השר גילה גמליאל, זה מצד אחד גם פתרון חברתי ליישובים אבל גם פוטנציאל לקליטה עתידית, אנחנו נתן את כל התנאים לזוגות צעירים, כרגע התכנית היא מערך היסעים למרכז האוניברסיטאי באריאל, אבל יכול להיות שיצטרפו למיזם אוניברסיטאות נוספות, אותם סטודנטים יקבלו סבסוד מלא לשכר הלימוד ובתמורה יתרמו שעות לקהילה, אנחנו מקווים שכפרי הסטודנטים יקומו בתוך שנה".