חרדים
חרדים

תושב מודיעין עלית, יונה מזרחי, שנלחם באפליה של ועדות האכלוס בערים החרדיות, פנה ליועץ המשפטי לממשלה בקריאה לבחון את הנעשה בוועדות הקבלה בערים החרדיות.

בראיון לערוץ 7 אומר מזרחי, שלא ייתכן שיהודים חרדים שגדלו שנים בעיר מסוימת, לא יוכלו לרכוש דירות עבור ילדיהם שהתחתנו. "במודיעין עילית שם אני גר, צריך לעבור ועדת אכלוס שלצערי מסננת ספרדים. הכלל לפיו הם עבדו עד היום, שאסור שיהיו יותר מ-30 אחוז ספרדים. התופעה קיימה גם בביתר, בית שמש וטלזסטון. וועדות האכלוס האלה פועלות נגד החוק, הם עובדים במחתרת, ואנחנו יודעים בדיוק מי מפעיל את הוועדות האלה".

לדבריו שיטות הפעולה של ועדות האכלוס מזכירות את השיטות בהם עבדה המאפיה הסיציליאנית. "הם יכולים לעכב ספרדים במשך שנים, יש גם וועדות פרטיות בכל שכונה, הם לא כותבים פרוטוקולים, ואוסרים למכור לספרדים דירה. מי שמוכר דירה לספרדי מאיימים עליו שיפטרו את אשתו. אנשים נרתעים מזה ולא מוכרים דירות, מי שבכל אופן מוכר דירה מאיימים עליו לסגור חשבון איתו, אני יודע בוודאות שהמגמה היום היא להעלות את רמת הסינון של הספרדים מ- 30 אחוז ל-20 אחוז, זה כבר הגיע למצב שאדם רוצה לחתן את הילדים שלו ולא מאפשרים לו לקנות להם דירה בעיר".

מזרחי טוען שהתופעה הגזענית התפשטה לכל ריכוזי האוכלוסייה החרדים. "זה לא רק במודיעין עלית, אלא גם בביתר, טלזסטון ובית שמש, אנחנו מתכוונים להיאבק בכל האמצעים, אפשר לעשות ועדות אכלוס כדי לקבוע צביון דתי, אבל לא ועדות על בסיס עדתי".

יונה מזרחי לא חושש מאלימות, למרות שכבר הפיצו מודעות ופשקווילים נגדו. "התופעות של איומים מוכרות לי, כמו במקרה של יואב ללום, בעולם החרדי מי שמעיז להלחם בתופעות הגזענות, נחשב למוסר ומרים יד בתורת משה, אני אמנם לא מתרגש מהאיומים ומהדברים האלה, אבל אני בעיקר מקבל את הכוחות מאותם דמעות של משפחות ספרדיות ובנות מהסמינרים של מתקבלות".