חייבים להאמין ששליט חי. יואל מרשק
חייבים להאמין ששליט חי. יואל מרשקצילום: פלאש 90

מרכז אגף המשימות בתנועה הקיבוצית, יואל מרשק, הודיע לא מכבר על כוונתו להצטרף למשלחת שתיכנס ביום שלישי לרצועת עזה, במגמה להיפגש עם ראש ממשלת החמאס, איסמעיל הנייה. מרשק שהנו היהודי היחיד במשלחת בת 28 חברים, ולדבריו הביקור הוא יוזמה של מי שבעבר היה דובר החמאס, מחמוד א-זהאר, בעקבות היוזמה שאותה קידם וביצע מרשק לאירוח בישראל של 15 מיתומי מחבלי החמאס אחרי מבצע 'עופרת יצוקה'.



יוסוף ריזקה, יועצו המדיני של ראש ממשלת חמאס איסמאעיל הניה, אמר בתגובה כי הניה מעולם לא פגש בתקופת כהונתו ולו אדם ציוני אחד, אם כי נפגש עם יהודים המחזיקים באזרחות לא ישראלית דוגמת השופט ריצ'רד גולדסטון. בראיון טלוויזיוני הדגיש ריזקה, כי "הממשלה הפלסטינית לא תפגוש ישראלים" והכתובת ליוזמתו של משרק אינה צריכה להיות ראש הממשלה איסמאעיל הניה או הארגונים המחזקים בשבי את החייל גלעד שליט.



"אין מקום לטענה שהיהודי הזה (מרשק) מגיע לביקור הומניטרי, שכו קיימים גם אסירים פלסטינים הסובלים בהיבט האנושי, ממה שנקרא סנקציות שליט, והם סובלים מסנקציות נוספות בהיבט האנושי כבר למעלה משלושים שנה, ולכן השוואת מצבו של שליט עם האסירים הפלסטינים נחשבת השוואה בלתי הגיונית ובלתי אובייקטיבית", אמר ריזקה. הוא ציין, כי לא תצמח כל תועלת בקיום של פגישה עם "הציוני הזה" ו"אינני יודע עם הוא נתמך ע"י השב"כ בביקורו זו או שיש לו אג'נדה פרטית".

יואל מרשק מסר בתגובה לערוץ 7 "הטענות של החמאס כי אני ציוני הן המחמאה הכי גדולה שקיבלתי. היא סוגרת את הפה לאלה בישראל שמכפישים את שמי. אני מחנך לציונות ואני גאה בזה". לדבריו, במהלך כל הבוקר החמאס משדר מסרים חיוביים על ביקורו הצפוי ומבטיח לשמור על חייו.

מרשק מציין כי הפגישה שהייתה אמורה להתקיים בשבוע הבא נדחתה מאחר ובים אלה הוא משמש כ"מפקד מסע אלונקות" המעודד את הגיוס לצה"ל בקרב הציבור החרדי. המסע יפתח בשבוע הבא ביום שלישי - הוא צפוי לצאת מהבקו"ם ויעבור ברמלה, צומת גינתון, רעות מכבים, מוצא ויסתיים בכיכר פריז בירושלים.