רס"ן אלירז פרץ הי"ד
רס"ן אלירז פרץ הי"ד

טיוטת תשובת המדינה לעתירת "שלום עכשיו" לבג"ץ מעלה, כי בכוונת המנהל האזרחי להרוס שני בתים בשכונת גבעת היובל שבעלי, אחד מהם של רס"ן אלירז פרץ הי"ד, כך דווח הערב בערוץ 2.

בעתירת שלום עכשיו נטען כי הבתים בנויים על קרקע פלסטינית פרטית, אולם עד היום לא הגיע אף פלסטיני לטעון כי הקרקע המדוברת אכן שייכת לו.

תחילה השיבה המדינה כי כל בתי השכונה מצויים על קרקע פלסטינית פרטית, אולם בעקבות ביצוע סקר קרקעות התברר כי כל הבתים, כולל ביתו של רס"ן רועי קליין הי"ד מצויים על אדמות מדינה, זאת מלבד שני בתים, אחד מהם של רס"ן אלירז פרץ.

במשרד הביטחון ובמשרד המשפטים ניסו למצוא פתרון ובשלום עכשיו אף הביעו נכונות למשוך את העתירה בכל הנוגע לביתו של רס"ן פרץ, אולם ככל הנראה המהלכים להכשרתו של הבית לא הבשילו.

על אף הפרסום מדובר כאמור בטיוטה שעדיין לא קיבלה את אישורו של ראש הממשלה נתניהו, אשר דרש שלא להגיש תגובה לבג"ץ בלי שזו תעבור דרכו ותאושר על ידו. במשרד המשפטים ציינו הערב כי הליך אישור הטיוטה טרם אושר ועל כן לא ניתן להתייחס לדיווח.

יו"ר מועצת יש"ע דני דיין אמר הערב כי על ראש הממשלה בנימין נתניהו מוטלת החובה לדחות מחר מכל וכל את דרישתו של שר הבטחון אהוד ברק להרוס את בית אלמנתו ויתומיו של רס"ן אלירז פרץ הי"ד, כלשונו.

"אלירז לא נפל בהגנה על ביתו הפרטי - אלא על הגנת המולדת, הבית הלאומי של כולנו, ואנו מחויבים להגן על ביתו שלו. מדינת ישראל חבה חוב עצום למשפחת פרץ ואני מקווה שהלב, הצדק הטבעי והשכל הישר ייגברו ולא נראה שלטון יהודי אשר נותן יד להריסת ביתו של גיבור ישראל ולהשלכת אלמנתו וילדיו מביתם, כדרישת ברק".