חייבים להאמין ששליט חי. יואל מרשק
חייבים להאמין ששליט חי. יואל מרשקצילום: פלאש 90

סא"ל (מיל') יואל מרשק ממטה המאבק לשחרור גלעד שליט וחבר המשלחת לעזה שאמור להיפגש בימים הקרובים עם בכירי חמאס מחמוד א-זהאר ואיסמעיל הנייה במטרה לשכנעם להעביר לצלב האדום אות חיים מהחייל החטוף, אומר לערוץ 7, שהוא אינו חושש להיכנס לעזה, "התקשרנו אליהם אתמול והודענו להם שהביקור נדחה והם מאוד התאכזבו, עמדנו לשהות שם יומיים ולישון בבית מלון וחבל, הביקור נדחה בגלל בעיות טכניות שקשורות לזיהויים של כל חברי המשלחת".

מרשק טוען שהפחד שלו מתגמד לעומת מה שגלעד שליט עובר בשבי, "גלעד שליט פוחד יותר, אני כבר נמצא בקשר עם אותם אנשי חמאס במשך שנתיים, מאז עפרת יצוקה, כשדאגנו לארח ילדים מעזה שהוריהם נהרגו במלחמה זה יצר המון אמפטיה בצד השני ולכן הגיעה ההזמנה להיפגש עם הנייה".

סא"ל במיל' מרשק, אומר כי אין בכוונתו לבזבז זמן בביקור בעזה, "אנחנו באים לומר לאנשי החמאס שבישראל האסירים שלהם מקבלים יחס טוב ושאנחנו מצפים שגם גלעד שליט יקבל ביקורים של הצלב האדום ונשמע ממנו אות חיים".

מרשק אומר שהוא אינו בטוח, שהחמאס בעזה יודעים בדיוק היכן גלעד שליט, "אני לא עוסק בשחרורו של גלעד שליט, אני לא פוליטיקאי, ואני לא מנהל משא ומתן, גלעד שליט הוא לא בעיה ביטחונית אלא פוליטית, ראש הממשלה בודק כל הזמן איך הוא ישרוד פוליטית אחרי ההחלטה, אבל אותי מה שמטריד זה שיבקרו אותו הצלב האדום, אני אגב לא משוכנע שהם יודעים בדיוק איפה הוא, ייתכן שהוא כבר לא בעזה, מי שמנהל את העניינים באמת זה חמאס דמשק ורק הם יודעים באמת איפה שליט".

הוא חושש, שגלעד שליט, עומד להפוך רון ארד 2, "המשא ומתן עכשיו בקיפאון, ואנחנו חוששים שהוא יחזור רק בארון".

מרשק מספר שמשפחתו פוחדת מהכניסה שלו לעזה, "הם דואגים וחושבים שזה קצת טרוף, אבל בזמנים מטורפים צריך לפעמים לעשות דברים מטורפים".