ניצב דנינו
ניצב דנינופלאש 90

הוועדה המיעצת לעניין מינוים לתפקידים בכירים, ברשות השופט בדימוס יעקב טירקל, סיימה אמש את בחינת מועמדותו של ניצב יוחנן דנינו לתפקיד המפקח הכללי של משטרת ישראל. הוועדה מצאה שאין מניעה למינויו.

חוות הדעת של הועדה נמסרה לשר בטחון פנים ותצטרף להצעת המחליטים שתוגש לאישור הממשלה ביום ראשון הקרוב.

מבקר המדינה, השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס, בודק בימים אלו שתי פרשיות הקשורות לתפקודו של דנינו - רצח המקורות המשטרתיים ב-2006 ותלונה על עיכוב בקבלת החלטות בהסגרתם של האחים מאיר ויצחק אברג'יל לארה"ב, שהוסגרו היום.

דנינו, שצמח באגף החקירות של משטרת ישראל הוא עורך דין בהכשרתו. הוא הצטרף למשטרה מיד לאחר לימודיו האקדמיים וכיהן כתובע משטרתי. בהמשך היה דנינו ראש זרוע החקירות ביחידת אתג"ר למניעת גניבות רכב, ונחשב אחד מהוגי המנגנון היעיל להפחתת הגניבות.

דנינו קודם לתפקיד סגן ראש היחידה הארצית לחקירות פשעים חמורים ובינלאומיים (יאחב"ל) וב-2003 מונה לראש היאחב"ל: תחת שרביטו נוהלה החקירה הרגישה בפרשת האי היווני, ואז גם נמתחה עליו ביקורת קשה בטענה שפעל בחקירה ממניעים פוליטיים, משום שהמליץ לסגור את התיק נגד ראש הממשלה דאז אריאל שרון ובנו גלעד.

צחי הנגבי, בהיותו שר לביטחון הפנים, מינה את דנינו לראש המטה המבצעי שלו, ובהמשך הוא עבד עם מחליפו של הנגבי, גדעון עזרא. קשריו עם עזרא הביאו למינויו לראש אגף החקירות לאחר הדחתו מהתפקיד של ניצב משה מזרחי.