המסמך והמהומה. האלוף גלנט
המסמך והמהומה. האלוף גלנטפלאש 90

הרמטכ"ל המיועד אלוף יואב גלנט אמר היום בשימוע שנערך לו, כי אי הדיוקים והסתירות בין הדיווחים השונים בפרשה נובעים מטעויות של הגורמים המינהליים, חוסר סדר ובלגן ביורוקרטי של הרשויות.

למרות זאת, בידי המבקר נאספו חומרים המצביעים על כך שגלנט השתלט לכאורה על שטחים ציבוריים במקום מגוריו, סמוך לזכרון יעקב.

השימוע בנושא הקרקעות נערך לגלנט בפני מבקר המדינה השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס וצוות מטעם משרד מבקר המדינה, במשרדי המבקר בירושלים.

אלוף גלנט הופיע לשימוע עם שני פרקליטים. השימוע נמשך כשלוש שעות וחצי.

במשרד מבקר המדינה ימשיכו עתה לעבד את החומר שנאסף אצל מבקר המדינה בנושא, והוא יעבור במהלך השבוע ליועץ המשפטי לממשלה.

במהלך סוף השבוע למדו אנשי משרד מבקר המדינה את הגרסה הכתובה שהעביר גלנט, באמצעות עורך דינו, ד"ר דורי קלגסבלד. במסמך שניסחו גלנט ופרקליטו ניתן הסבר היסטורי לגבי הדרך בה קיבל גלנט כל שטח במושב עמיקם, ומדוע היה זכאי לכך.

תמצית עמדתו של גלנט היא שהקצאת הקרקע של 35 הדונמים התקבלה כדין בהחלטה של מינהל מקרקעי ישראל, כאשר הוא משלם עבורה דמי חכירה. לטענת גלנט, הוא לא הפעיל כל לחץ על המינהל, ואין מדובר בטיפול מיוחד שקיבל שכן הוא היה אז קצין לא מוכר יחסית בדרגת סגן אלוף.

לפי המסמכים המתעדים את הליך הקצאת הקרקע במינהל, נראה כי גם גלנט עצמו ידע שמדובר בהחלטה חריגה. גלנט טוען כי גם תושבים אחרים קיבלו קרקע לעיבוד חקלאי.

באשר לשטח של 350 מ"ר ש"התווסף" לנחלתו טוען גלנט כי מדובר בטעות מדידה שהתרחשה בשל חלוקה מחדש של הקרקע. טעות זו, טוען גלנט, גררה גם אי דיוקים בתשובת המדינה לבג"ץ הקודם שהוגש על-ידי שכניו במושב ב-2008.