חברות mobile Iway  וסלקום, השיקו אמש במסיבת עיתונאים מיוחדת את קונסולת המולטימדיה לרכב – COMODO.

קונסולת ה-COMODO היא פיתוח ישראלי וייחודי ע"י חברה מבאר שבע – מערכת תקשורת ותוכן לנוסעי המכונית שכוללת את היישומים שנבחרו בקפידה והותאמו לחוויות נהיגה. המערכת כוללת תשעה עולמות תוכן שונים שנועדו לשפר, לעדכן ולהנעים את ומופעלת על מערכת ההפעלה חלונות CE, עליה הותקן ממשק ייחודי וקל תפעול שמאפשר הגעה לכל שירות תוך שתי לחיצות.

מכשיר מדיה לרכב



הקונסולה מותקנת באופן קבוע ובטיחותי (הקונסולה עברה מבחני ריסוק במכון התקנים) על לוח המכוונים של המכונית וחולשת על מערכות השמע והבטיחות ברכב. "COMODO מחליפה את הדיבורית, מצלמה אחורית, ג'י פי אס ונגן מתקדם, כאשר ממשק המשתמש מכיל גם מאות שירותים ואפליקציות מבוססי אינטרנט, המוגשים לנהג וסביבתו על גבי מסך מגע בגודל 4.3 אינצ'," אומר מיכה הרמן, מייסד Iway Mobile

בזמן כניסת שיחת טלפון, המוזיקה שפעלה נפסקת ותמשיך מאותו המקום לאחר סיום השיחה. המצלמה האחורית בנסיעה אחורה מופעלת יחד עם כניסת ההילוך ומאפשרת תצפית על נקודות המתות במראה האחורית. הוכנה גם גרסה מיוחדת של תוכנת הניווט IGO עבור הקונסולה COMODO שמעבר לתצוגת תלת מימד איכותית תאפשר לנהג גישה לעדכוני מצב התנועה.

עדי כהן, סמנכ"ל השיווק סלקום, אמר כי יש עולם אחד שטרם נכבש בידי חברות הסלולאר, וזה עולם הרכב מבחינה תקשורתית והן אפשרויות בתחום הבידור והבטיחות. הוא גם סיפר איך לפני ארבע שנים נוצר הקשר ונפגש עם דני קנפו, מנכ"ל Mobile Iway שהיה לו רעיון של המוצר עבור עולם הרכב אך לא היה בידיו אפילו שרטוט או "מוק אפ" של המוצר הסופי, רק חזון. בסוף המפגש אמר לו כהן שאם הרעיון של המכשיר יעבוד אז שחברת סלקום תהיה זו תשווק אותו. אחרי חודש וחצי נפגשו שוב ואז הוצג לראשונה סקיצה של המוצר ואיך יראה ממשק המשתמש ומשם נולד והתפתח ה- COMODO.

אחריו דיבר מיכה הרמן, יו"ר ומייסד Iway Mobile שאמר כי תעשיית הרכב היא הגדולה בעולם ושכיום נוסעים בכבישי העולם למעלה מ- 600 מיליון כלי רכב, כאשר בישראל יותר מ- 2 מיליון כלי רכב וכל יום מתווספים שכלולים טכנולוגים בעולם הרכב אך לא בתחום הסלולארי לרכב.

בחזון של חברת Iway Mobile  היה למלא את החלל שהיה קיים בתחום הסלולארי לרכב באמצעות קונסולת COMODO. "קונסולת ה-COMODO היא תוצר של שילוב מנצח בין תכנון מושקע, ליטוש מוקפד, עיצוב חדשני, מסך מגע בעל עומק ורזולוציה גבוהה, אשר מעניקים לנהג חוויית משתמש יוצאת דופן ומהנה המותאמת לצרכיו, תוך הקפדה על בטיחותו המירבית", אמר מיכה הרמן, יו"ר ומייסד Iway Mobile.

אין גלישה בזמן הנסיעה



משפט חשוב שהזכיר הרמן בראיון קצר ל-TGspot הוא הדאגה לבטיחות הנסיעה הן גם בידי קלות בהפעלת ממשק המשתמש והן בזכות חסימת האפשרויות שונות בזמן הנהיגה כגון צפייה בסרטי וידאו, גלישה באינטרנט באמצעות הדפדפן, כתיבת SMS ודואר אלקטרוני.

בנוסף, ישנו לחצן מצוקה אשר מעניק תחושת בטחון בכל זמן ובכל מקום. הקשה על לחצן המצוקה בקונסולה מפנה מיידית למוקד המספק מענה מיידי 24 שעות ביממה וכבר פועל בימים אלה.

עמוס שפירא, מנכ"ל סלקום, העיד כי ברכב שלו מותקנת כבר כחצי שנה קונסולת COMODO והוסיף כי "סלקום, מובילת שוק הסלולר בישראל, שמה לה ליעד להוביל את החדשנות הטכנולוגית בישראל. מדובר ביוזמה ישראלית, שאני גאה להיות שותף לה ולאפשר, באמצעותה, ללקוחותינו להנות מהטכנולוגיות החדשות ביותר והמכשירים המדוברים והמבוקשים ביותר בעולם. בחצי שנה האחרונה לקחתי חלק באופן אישי בחווית קונסולת ה-COMODO, כחלק מהסיוע הנרחב של סלקום וכחלק מפיילוט שנערך בקרב עובדי ומנהלי סלקום. היום לאחר תקופת שימוש לא מבוטלת בקונסולת ה-COMODO, אני יכול להגיד בבטחה שמדובר במוצר בעל חווית תוכן ייחודית תוך שמירה על בטיחות בנהיגה".

בשיתוף סלקום

את קונסולת ה-COMODO תשווק בישראל באופן בלעדי חברת סלקום ומכירתה תחל במהלך חודש פברואר. קונסולה זו תוצע ללקוחות סלקום באופן בלעדי ביחד עם שירותי התקנה, תמיכה ושירות.  מחירה לא יהיה זול ויעמוד על 109 ₪ ל 36 חודשים לקונסולה הבסיסית וכן ניתן להוסיף חבילות נוספות: חבילת השירות, כוללת את כל שירותי התוכן למעט מוסיקה בעלות 20 ש"ח, הוספת חבילת המוסיקה תעלה 14.9 ש"ח. חבילות שירותי קונסולת ה-COMODO כוללות גלישת נתונים ללא הגבלה – ללא צורך ברכישת חבילה נוספת או ניצול חבילת גלישה קיימת בטלפון הראשי . התקנת קונסולת ה-COMODO תיערך ב- 6 מרכזי התקנה בני ברק, חיפה, נתניה, ראשל"צ, ירושלים ובאר שבע בעלות התקנה חד פעמית של 300 ש"ח.

מפרט טכני:



חיבור קבוע והתקנה קבוע הן לקונסולה והן לחיווט.



מעטפת הקונסולה עשויה מסגסוגת אלומיניום ופאנלים מתחלפים המתאימים ללוח המכוונים.



ממשק משתמש: Windows CE 5 של Microsoft עם עיבוד של ממשק לצורך השימוש בקונסולה



מעבד: SAMSUNG 530 MHZ



נפח האחסון למשתמש בקונסולה הוא  3 ג'יגה בייט



מסך מגע בגודל 4.3 אינץ' בעל ציפוי נוגד שריטות או שמנים.



FULL PAIRING  שליטה מלאה בטלפון גם בטלפוניה וגם במולטימדיה.

מודם סלולרי שמותקן בתא הכפפות של הרכב ומאפשר חיבור מהיר לאינטרנט בדור 3.5

בערכה של הקונסולה נמצא מיקרופון, אנטנת GPS, אנטנת RF, רמקול חיצוני, מצלמת רוורס.



הממשק של הקונסולה מתחלק לתשעה עולמות שונים:

מידע: עולם המרכז מידע נדרש לנהג דוגמת: מזג אויר, מידע על תחנות דלק ועוד.

טלוויזיה: מאפשר צפייה ברכב בערוצי החדשות, בערוצי בידור ותרבות, ערוצים ברוסית ובערבית, ערוצי ספורט ועוד.

דרך: השירותים המסייעים לנהג בדרכים: תכנת ניווט, לחצן שירות, מידע על טיולים ואטרקציות, התראות על מכמונות מהירות בדרך ועוד.



פנאי: שירותי פנאי לשימוש אישי כגון: שליחת ברכה מיוחדת לאדם קרוב, תחזית אסטרולוגית, הכרויות ועוד.

מוזיקה:  בקונסולה ניתן להאזין לתחנות רדיו פופולאריות מכל רחבי העולם (דרך האינטרנט) לפי חיתוכי ז'אנרים ומדינות, להאזין לקבצי מוסיקה השמורים בנגן האם פי 3



יומי: צפייה במבזקי חדשות ושידורים חיים ממיטב הערוצים המובילים בארץ ובעולם.

וידג'טים: כלים אינטראקטיביים ושירותים מתוחכמים כמו מצפן, מחשבון, שעון עולמי לבדיקת השעה במדינות שונות, תיקיית תמונות ועוד.



משרד: עולם המאפשר חיבור ישיר לשירותי משרד רבים כמו המייל האישי שלך, עדכונים על שערי מט"ח ומניות, ניהול יומן רכב ושירותי משרד נוספים.



שימושי: מגוון שירותים שימושיים המרוכזים בחיוג מהיר כגון: "פיצה האט", 144, חברת הביטוח AIG, שירותי גרירה, "ZER4U", "הדקה ה – 90" ועוד.